افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای کنترل اسید معده

راهکارهایی برای کنترل اسید معده

  • گاهی دلیل ترش کردن و سوزش معده میزان زیاد اسید معده می باشد. ولی برخی اوقات به دلیل کمبود اسید معده سوزش شدیدی در سر دل احساس می کنید. در این صورت شما می توانید با استفاده از یک اسید کاملا طبیعی این مشکل را درمان کنید.

 

برای شما هم پیش آمده است که گاهی بعد از صرف غذا با خم شدن یا زمانی که دراز کشیده اید سوزش شدیدی در ناحیه معده خود حس می کنید. گاهی این سوزش همراه با احساس طعم ترشی و تندی شدید در ناحیه انتهایی دهان یا همان مری می باشد. این حالت دقیقا همان اسید معده می باشد که به علت زیاد شدن ایجاد سوزش و دیگر حالات مرتبط را می کند.

داروهایی وجود دارد که می تواند اسید معده را کنترل کند ولی سبب از دست دادن ویتامین B12 و همچنین پوکی استخوان خواهد شد. این داروها اگر در مرور زمان مصرف شوند منجر به بیماری های قلبی و کلیوی می شوند.

خوردن موز

موز حاوی آنتی اسید طبیعی می باشد که می تواند از رفلکس اسید معده جلوگیری کند. اگر بعد از صرف غذا یک عدد موز میل کنید اسید معده کاملا کنترل می شود و خنثی شدن آن سبب می شود شما دچار سوزش معده نشوید.

 

دمنوش زنجبیل

زنجبیل در هر حالتی که مصرف شود از بیماری های معده جلوگیری می کند. زنجبیل یک گیاه برای کاهش تهوع و جلوگیری از برگشت اسید معده است. می توانید سه قطعه تقریبا کوچک از یک زنجبیل را در دو فنجان آب در حال جوش ریخته و آن را دم کنید.

بعد از ۳۰ دقیقه تکه های زنجبیل را خارج کنید و این دمنوش را ۲۰ دقیقه قبل از غذا بنوشید.

 

خردل

ممکن است برای شما تعجب آور باشد ولی خردل یکی از مواد معدنی است که در خنثی سازی اسید معده بسیار موثر است.

مصرف یک قاشق چای خوری پودر خردل زرد همراه با غذا اسید معده را تنظیم می کند.

 

چای بابونه

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب چای بابونه می نوشید باید بدانید که هیچ وقت دچار التهاب معده نخواهید شد. بابونه یک درمان طبیعی برای از بردن استرس می باشد. این گیاه می تواند رفلکس اسید معده را کاملا درمان کند.

یک قاشق چای خوری بابونه همراه با گلبرگ هایش در یک فنجان آب جوش دم کنید.

این چای بسیار آرام بخش بوده و اجازه برگشت اسید معده را نمی دهد.

 

بادام

بادام خواص بی نظیری دارد که یکی از آنها جلوگیری از سوزش سر دل است. قبل از هر وعده غذایی ۳ الی ۴ بادام میل کنید. به این ترتیب معده شما آرام خواهد ماند.

 

آلوئه ورا

حتما شنیده اید که آلوئه ورا برای تسکین سوختگی ها بسیار مفید است. اما این تنها خاصیت آلوئه ورا یا گیاه صبر زرد نیست. زمانی که معده شما شروع به سوزش کرد یک لیوان از آب آلوئه ورا بنوشید.

این گیاه معده را آرام کرده و در کاهش التهاب معده بسیار موثر است.

سرکه سیب

گاهی دلیل ترش کردن و سوزش معده میزان زیاد اسید معده می باشد. ولی برخی اوقات به دلیل کمبود اسید معده سوزش شدیدی در سر دل احساس می کنید. در این صورت شما می توانید با استفاده از یک اسید کاملا طبیعی این مشکل را درمان کنید.

مخلوط ۳ قاشق چای خوری سرکه سیب که در آب نوشیدنی مخلوط کرده اید می تواند سوزش معده را درمان کند. قبل از هر وعده غذایی و یا قبل از خواب سرکه سیب را مصرف کنید.

ترک سیگار

مصرف سیگار و الکل سبب تضعیف ماهیچه های معده می شود. این امر باعث می شود محتویات معده به راحتی ترشح شده و به مری برگشت پیدا کنند. با ترک مصرف سیگار شما می توانید از عوارض نیکوتین همچنین مشکلات معده در امان بمانید.

مصرف غذاهایی که چربی بالایی دارند نیز در بهم زدن اسید معده موثر هستند.

در ضمن پس از صرف غذا بلافاصله دراز نکشید تا اسید معده که جهت هضم غذا ترشح شده به مری شما برگشت پیدا نکند.

با استفاده از این چند نکته می توانید سوزش معده خود را به طور کاملا طبیعی درمان کنید.

 

منبع : نت نوشت

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *