افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای افزایش و بالا بردن صبر و تحمل

راهکارهایی برای افزایش و بالا بردن صبر و تحمل

soalcity_1699_0

یکی از مشکلات روحی که خیلی اثر دارد در درمان و بروز برخی بیماری ها کم صبری و بی حوصلگی می باشد همانطور که می دانید صبر و تحمل در کاری باعث پیشرفت

 و بهبود آن می شود در این پست روانشناسان راهکارهایی برای افزایش و بالا بردن صبر و تحمل بیان کرده اند .

برای درمان کم صبری ابتدا باید دلیل بروز چنین مسئله ای را در خود بشناسید. کم صبری یا به عبارتی بی حوصلگی در اکثر اوقات می تواند نتیجه افسردگی یا اضطراب های شدید باشد. بنابراین در این صورت باید تلاش کنید تا علت را برطرف نمایید .
اما در مواردی که در روند تربیت، آموزشی برای خویشتنداری یا بالا بردن آستانه تحمل صورت نگرفته می توان با تمرین هایی صبر و حلم بیشتر را در خود تقویت نمود.

سعی کنید آینده نگر باشید. وقتی که شما در تشویش و تنش قرار دارید تا کاری را انجام دهید بهتر است نگاهی به آینده این کار داشته باشید. مطمئنا پرداختن به کار مورد نظر حتی اگر زمان زیادی را از شما بگیرد در پی هدفی است که می تواند محاسن زیادی برای شما داشته باشد.

وقتی دچار کم صبری می شوید سعی کنید به جای داشتن تنش و بی حوصلگی به دلیل مسئله حاضر، تمرکز خود را روی موضوع دیگری قرار دهید تا تنش موجود برطرف شود. و باز هم مثبت اندیشی به نتایج کار می تواند کم صبری شما را برطرف کند.

همواره این آموزه ها را در ذهن خود داشته باشید که صبر و حلم شما ضامن موفقیت است بنابراین سعی کنید خود را به آرامش دعوت کنید.

دلیل کم صبری خود را بدانید. گاهی مقایسه خود با دیگران، گاهی خودگویی های منفی، گاهی عدم علاقه به فعالیت، گاهی ناراحتی از موضوع های دیگر و … موجب بی حوصلگی میشود. بنابراین وقتی به احساس خود آگاه شدید می توانید آن را تفکیک نمایید.

همواره توکل کردن و تفویض کار به خداوند آرامش دهنده است. به این معنا که نهایت تلاش خود را داشته باشیم اما در نهایت امر را به خداوند واگذار کنیم تا بهترین ها را برای ما مقدر سازد.

در نظر داشته باشید که سختی ها، موجب رشد و ارتقای شما می شود بنابراین در سختی ها آرامش داشته باشید و سعی کنید سینه خود را فراخ کنید. به نتیجه صبوری ایمان داشته باشید و به وعده ای که خداوند به صبر شما می دهد یقین پیدا کنید. چنان چه در قرآن امده است: به کسانی که صبر و استقامت پیشه کنند، مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌ دادند پاداش خواهیم داد.

همواره در نظر داشته باشید که دوران سختی و دشواری کوتاه و گذراست و دائمی نیست. بنابراین سعی کنید با صبر و آرامش بهترین عملکرد را در این دوران داشته باشید تا نتیجه عالی بگیرید. دوران سختی را دوران کم ارزشی ندانید اگرچه ممکن است طاقت شما را کم کند اما با این نگاه که خداوند بر تمام احوال شما اگاه است به خود توان و انرژی دهید.

برای افزایش صبر و فراخی سینه اذکاری را از افراد عالم دریافت کنید. بدانید صبر قدم به قدم تولید می شود . بنابراین تمرین کنید تا رویه هایی را در زندگی ایجاد کنید و بر انجام آن جدیت داشته باشید در واقع نوعی خودسازی داشته باشید. عادت های مطلوبی را در خود ایجاد کنید. این تمرین ها می تواند پختگی و بلوغ شخصی شما را بیشتر کند.

خودگویی های شما در دوره های سختی بسیار با اهمیت است. اینکه به خود آرامش را القا کنید. تنش ها را با تمرین های ریلکس سازی و انقباض و انبساط عضلات و … از بین برید.

ضعف های شخصی خود را در موقعیت های مختلف بشناسید و در تمرین های بعدی سعی کنید آن را از بین ببرید. مثلا اگر یک فعالیت بدون وقفه شما را عصبی می کند در موقعیت بعدی با تنفس های عمیق و مکث های لحظه ای و دعوت خود به آرامش دادن به خود برای نتیجه مطلوب و … این عصبیت را کاهش دهید .

گاهی تمرین های عملی و عمدی داشته باشید. اگر در پیاده روی پشت سر فرد سالخورده یا عصا به دستی بودید تمرین کنید پشت سرش گام بردارید. بر میل شدیدتون به جلو زدن از دیگران غلبه کنید تمرین کنید شنونده خوبی برای مخاطب خود باشید.

دلیل کم صبری خود را بدانید. گاهی مقایسه خود با دیگران، گاهی خودگویی های منفی، گاهی عدم علاقه به فعالیت، گاهی ناراحتی از موضوع های دیگر و … موجب بی حوصلگی میشود. بنابراین وقتی به احساس خود آگاه شدید می توانید آن را تفکیک نمایید.

پزشکین : راهکارهایی برای افزایش و بالا بردن صبر و تحمل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *