افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای آرام کردن ذهن و فکر

راهکارهایی برای آرام کردن ذهن و فکر

  • یافتن یک تکنیک تمدد اعصاب  برای از بین بردن اضطراب و خشم بسیار موثر است باید با رژیم غذایی خوب اعصابتان را سالم نگه دارید و  زود عصبانی نیشوید باید به آرامی به سخنان کسی که با شما صحیت میکند گوش دهید بر روی حرفهایش تمرکز داشته باشید سعی کنید شنونده خوبی باشید سپس نظرات خود را بیان کنید.

 

وقتی اضطراب بوجود می آید از شخصی به شخص دیگر متفاوت است،  این استرس در زندگی روزانه تداخل ایجاد میکند این نوع  اختلال یک بیماری روانی جدی است.برای افرادی که  نگرانی به خود راه میدهند و آرامش ندارند  و مدام می ترسند برای آنها بسیار طاقت فرساست .

یافتن یک تکنیک تمدد اعصاب  برای از بین بردن اضطراب و خشم بسیار موثر است باید با رژیم غذایی خوب اعصابتان را سالم نگه دارید و  زود عصبانی نیشوید باید به آرامی به سخنان کسی که با شما صحیت میکند گوش دهید بر روی حرفهایش تمرکز داشته باشید سعی کنید شنونده خوبی باشید سپس نظرات خود را بیان کنید

همچنین در محل کار هم باید آرامش خود را حفظ کنید می گویید چگونه ؟ برای این سوال شما باید بگویم راست بایستید   پشتتان را صاف کنید پنجره را باز کنید، به آرامی نفس عمیق  بکشید تا استرس از بدن بیرون برود با این کار تا حد زیادی استرس از بین میرود این تکنیک را را چند بار در روز انجام دهید تا آرامش داشته باشید.

سپس یک فنجان آب بنوشید تفکرات منفی را به مثبت تبدیل کنید ورزش و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

همیشه ذهنتان را فعال نگه دارید مثلا بجای ماشین حساب از ذهنتان کمک بگیرید در همه حال آرامش داشته باشید و خونسردی خود را حفظ کنید همیشه مشکلات خود را با یک مشاور یا روانشاس یا دوست در میان بگذارید از مواد مخدر و الکل اجتناب کنید چون این دو ماده بسیار استرس زا هستند.

و زمانی را برای استراحت به خود اختصاص دهید تکنیک های تمدد اعصاب را فراموش نکنید زیاد خودتان را خسته نکنید مدیریت زمان را کنترل کنید تا در انجام کارهایتان اختلال ایجاد نکند که همین اختلال درکارها باعث استرس می شود.

حملات هراسی نیز در اثر استرس بوجود می آید ولی از شخصی به شخصی دیگر فرق دارد هنگامی که حملات هراس رخ می دهد،  ممکن است کنترل خود را از دست بدهید و ، دچار حمله قلبی یا حتی مرگ میشود.

برای کمک به تشخیص اختلال اضطراب باید پزشک معاینه کند با معاینه فیزیکی و آزمایش  مشخص میشود و شما را بسوی آرامش هدایت میکند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *