افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهنمایی درباره سلامت زنان

1437165486-138805-1

 

بازوهایتان نیاز به کربوهیدرات دارند

هرچند که می دانیم ما به عنوان یک زن همیشه بر ای خوردن و یا نخوردن مواد قندی تردید داریم اما باید بدانید که بدن از جمله بازوهایتان روزانه به حجم خاصی از کربوهیدرات ها نیازمند است.در واقع کربوهیدرات ها علاوه بر افزایش زور بازوها سبب لاغر شدن این ناحیه از بدن هم می شود. مواد غذایی نظیر ماکارونی، برنج و سیب زمینی که دارای حجم زیادی از نشاسته (نوعی کربوهیدرات) هستند باید تا حدی محدود شوند اما نباید آن ها را به طور کلی از رژیم غذایی تان حذف نمایید.

ورزش بیش از حد و بی نظمی پریود

ورزش منظم می تواند به ارتقا سطح سلامت بدن کمک شایانی نماید اما ورزش و دویدن بیش از حد باعث بر هم خوردن تعادل هورمونی و لکه بینی و خونریزی های خارج از چرخه ی قاعدگی می شود. این به این معنا نیست که ورزش را به طور کلی کنار گذاشته و یا زمان آن را بسیار محدود کنید، بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که هر روز نیم ساعت ورزش کرده و در همین نیم ساعت نیز زمان های استراحت زیادی را تعبیه نمایید.

تحمل فشار در ناحیه لگنی

این فشارها که می تواند به علت نشستن زیاد و یا …باشد علاوه بر این که سبب بی اختیاری در دفع ادرار می گردد باعث ابتلا به کمردردهای دردناک نیز می شود.علاوه بر کاهش فشار بر این ناحیه سعی کنید با انجام تمرینات ورزشی خاص عضلات این قسمت را قوی تر نمایید.

چشم ها یک نشانگر هستند

احساس سوزش چشم ها و حساسیت بیش از حد در برابر نور حتی با وجود بسته بودن چشم ها مشکلی است که می تواند نشان از وجود یک مشکل بزرگ تر التهابی به نام آرتریت باشد.اگر شما هم چنین مشکلی را دارید حتما نزد یک چشم پزشک مراجعه نمایید.

قطع مصرف قرص های ضد بارداری و تآثیر بر قاعدگی

این نکته را باید بدانید که به محض قطع مصرف قرص های ضد بارداری که به مدت طولانی مصرف می کردید هورمون ها به حالت عادی بر نمی گردند و مدت زیادی طول می کشد تا دوباره پریودی آغاز شود.

 گاهی فرار از ورزش خوب است

گاهی کنار گذاشتن تمرینات ورزشی روتین مانند وزنه برداری و ورزش های سنگین برای یک مدت کوتاه به نفع بدن تان است.زیرا بدن نیاز به زمانی برای بازیابی و تنظیم اوضاع خود پیدا می کند.

 وضعیت ناحیه سینه و ارتباط با بیماری ها

تغییرات هر چند کوچک در این قسمت از بدن می تواند علامت نوعی بیماری و یا مشکل خاص باشد در صورت مشاهده ی تغییرات غیرعادی حتما باید نزد پزشک متخصص بروید.

روده مراقب سرما خوردگی

علاوه بر این که مصرف برخی ویتامین ها مانند ویتامین سی می تواند از شما در برابر سرما خوردگی محافظت کند،باکتری های مفید روده نیز با تقویت سیستم ایمنی از شما مراقبت خواهند کرد.

تغییرات رنگ در ناحیه تناسلی طبیعی است

به علت بارداری و یا رابطه ی جنسی جریان خون به ناحیه ی واژن افزایش می یابد و سبب تغییر رنگ در این ناحیه می گردد. بنابراین تیره شدن این قسمت امری طبیعی است.

درد ساق پا جدی ست

گاهی به نظر میرسد یک فشار عضلانی کوچک سبب درد ساق پا شده است اما تورم در این قسمت ممکن است نشان دهنده ترومبوز وریدی عمقی (DVT) باشد.

وزن نشان دهنده سطح سلامت نیست

رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی که علاوه بر ارتقاء سلامت سبب کاهش تناسب وزن نیز می شوند تنها معیار سالم بودن نیستند، و افرادی که وزن شان متعادل است نباید از سلامت خود مطمئن باشند زیرا فاکتورهای دیگری مانند خواب کافی، داشتن روابط اجتماعی قوی و غیره در این مسئله دخیل اند.

استرس متابولیسم بدن را دچار اختلال می کند

استرس می تواند سوخت و ساز بدن را تحت تأثیر قرار داده و سوختن چربی ها را با سرعت بسیار کند پیش ببرد. اگر می توانید راه هایی که برای کنترل استرس پیشنهاد می شود را امتحان کنید.

پریدن پلک به چه معناست

خشکی چشم، فشار چشم، حساسیت به نور، و حتی مصرف بیش از حد کافئین یا الکل می توانند از علل پریدن پلک باشند.می توانید با نوشیدن یک لیوان آب مشکل را حل کنید.

آنتی بیوتیک ممکن است آلرژن باشد

ممکن است همه ی مردم در سراسر دنیا دچار آلرژی شوند.مطالعات زیادی در این رابطه انجام شده و محققین بر این باورند که تحریک میکروب ها در دستگاه گوارش و مجاری تنفسی در برابر مواد غذایی و آنتی بیوتیکها می توانند علت بروزبرخی از انواع آسم و آلرژی ها باشد. بنابراین بهتر است تنها در مواقع ضروری و اورژانس از آنتی بیوتیکها استفاد کنیم.

صحبت زیاد با تلفن برای پوست مضر است

صحبت کردن زیاد با تلفن همراه به عنوان یک عادت بسیار بد نه تنها باعث درد فک و چانه هایتان می شود،بلکه سبب نفوذ باکتریهای آلوده کننده به منافذ پوستتان خواهد شد،حال هرچه قدر هم که تلفن تان را تمیز کرده باشید.

ترشحات واژینال نُه نوع هستند

ترشحات واژینال می توانند چند نوع باشند.برای مثال اگر ترشحات شفاف است احتمالا خروج شان به دلیل شروع زمان تخمک گذاری خواهد بود، ترشحات زرد و یا سبز رنگ نشان از نوعی عفونت توسط “گونوره آ” و یا تریکومونیازیس می باشد.در این صورت بهتر است حتما به پزشک جهت درمان مراجعه کنید.

ژیلت های تک لبه

بزرگترین ایراد این نوع ابزارها از بین بردن بیش از حد رطوبت پوست است و خشک شدن آزارهنده ی پوست را به دنبال دارد. از این نوع تیغ ها می توان تنها یک بار در هفته استفاده کرد. اما اگر میخواهید برای صاف تر شدن پوست بیش از یک بار در هفته از این وسیله استفاده کنید بهتر است از انواع تیغ های سه لبه استفاده کنید.

چرخه ی قاعدگی تان می تواند با چرخه ی قاعدگی دوستتان مرتبط شود

با به تأخیر افتادن قاعدگی همه ی زنان بارداری را پیش بینی میکنند اما دلایل زیادی برای تأخیر و جابه جایی زمان پریودی وجود دارد.برای مثال اگر شما به همراه دوستتان به سفر بروید و او در حال سپری کردن دوران قاعدگی خود باشد ممکن است شما نیز تحت تأثیر او قرار بگیرید و یا حتی به قاعدگی او پایان دهید. هنوز هیچ علتی برای این اتفاق کشف نشده است.

دوش گرفتن زیاد سبب خشکی پوست می شود

اگر به دفعات زیاد با آب داغ دوش بگیرید آن هم به مدت طولانی، پوستتان به شدت خشک و شکننده خواهد شد.بهتر است از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاد کنید و زمان این عمل را نیز کوتاه نمایید.

خواب برای ناحیه شکمی مهم است

برای کاهش توده ی چربی ناحیه شکمی علاوه بر رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم نیاز است خواب کافی داشته باشید .

بوی بد ادرار نشانه بدی است

هرگز نباید بوی بد ادرار را نادیده بگیرید . بوی طبیعی ادرار بوی آمونیاک است و مشکلی ندارد اما بوی غیر طبیعی می تواند نشان از یک عفونت در دستگاه ادراری باشد.گاهی مصرف ماده ی غذایی خاص مانند مارچوبه هم می تواند باعث ایجاد بوی بد ادرار شود.

پوست اشتیاق زیادی به کلروفیل دارد

اگر پوستتان مانند سابق درخشان نیست می توانید از ماسک های حاوی رنگدانه های سبز (کلروفیل) استفاده نمایید.

خشکی زیاد واژن همیشه نشانه بدی نیست

اگر واژن دچار خشکی شده می توانید با استفاده از کرم های مخصوص این مشکل را رفع کنید.گاهی بر هم خوردن کوتاه مدت تعادل هورمونی سبب این مشکل کوچک می شود.

بی رنگ شدن لب ها خبر از یک مشکل کبدی می دهد

گاهی تغییر رنگ لب ها کاملا طبیعی است اما اگر این رنگ پریدگی ها ادامه پیدا کرد احتمالا کبدتان با یک مشکل برخورد کرده است.در این صورت جهت بررسی علت از پزشکتان کمک بگیرید.

بوی بد دهان هم یک نشان گر است

بوی بد دهان می تواند به علت مصرف غذاهایی مانند سیر و یا نوشیدنی الکلی ،مسواک نزدن و یا عفونت سینوس ها باشد.در موارد نادر عفونت گوش،گلو و سرطان نیز از علل بوی بد دهان هستند.به هر حال اگر مشکل با مسواک زدن و نخ دندان حل نشد نزد پزشک بروید.

همه زنان در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند

ایا تا به حال درباره ی ژن BRCA شنیده اید؟ژنی که می تواند با جهش سبب ابتلای زنان به سرطان پستان و تخمدان شود. ابتلا به این بیماری تنها به سابقه ی خانوادگی مربوط نمی شوید و در حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا تا به حال سابقه ی ابتلا به این مشکل در نزدیکانشان دیده نشده است.بهتر است زنان در فواصل زمانی مشخص برای بررسی این مسئله آزمایشات پزشکی را انجام دهند.

دوچرخه سواری مانع پیری زودرس می شود

ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری سبب آزاد سازی موادی در بدن می شوند که جلوی چین و چروک شدن پوست را می گیرد.

رابطه افزایش سن و کمتر بیمار شدن

قطعا با افزایش سن تغییرات ظاهری و فیزیکی و روحی متفاوت ایجاد می شود اما یکی از مزایای پیری این است که به دلیل افزایش ذخیره آنتی بادی انسان کمتر دچار بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *