افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه کاهش چربی بدن با کاهش طول عمر

  • مطالعه مذکور همچنی دو اختلاف جدید را در DNA شناسایی کرد که بر طول عمر افراد اثرگذار است. اولی در ژنی که سطح کلسترول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب ۸ ماه کاهش طول عمر می‌شود.

 

کاهش چربی‌های اضافی و ماندن در وزنی متعادل احتمالا سبب افزایش دو ماه امید به زندگی در ازای هر کیلو وزن از دست رفته می‌شود.
بر اساس تحقیقی که نتایج آن در Nature Communications منتشر شده است، پژوهندگان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند دریافتند افرادی که کشیدن سیگار و رفتارهای مرتبط با سرطان ریه بیشترین اثر را بر کاهش طول عمر افراد دارد.
آنها همچنین متوجه شدند افرادی که دچار چاقی و اضافه وزنند، در صورتی که وزن خود را کاهش دهند برای هر کیلو چربی اضافی دو ماه با کاهش طول عمر مواجه خواهند بود. علاوه بر این، چربی بدن و دیگر عوامل مرتبط با دیابت هم اثری منفی بر امید به زندگی اشخاص دارد.
پیتر جوشی، محقق این دانشگاه گفت: این مطالعه برآوردی از عواملی است که احتمالا بر انتخاب سبک زندگی اثرگذارند. ما دریافتیم که به طور میانگین، کشیدن یک بسته سیگار در روز ۷ سال از عمر فرد سیگاری می‌کاهد در حالی که از دست دادن یک کیلوگرم چربی اضافی امید به زندگی را ۲ ماه افزایش می‌دهد.
این گروه مطالعاتی با یادآوری این که مردم دست کم در نیمی از اطلاعات ژنتیک با والدینشان مشترکند، داده‌هایی از ۲۵ تحقیق جمعیتی جداگانه را بررسی و اطلاعات ژنتیک ثبت شده در کنار طول عمر والدین بیش از ۶۰۰ هزار نفر را تحلیل کردند و دریافتند که عوامل خاصی از سبک زندگی بشدت بر برخی ژنهای مرتبط با طول عمر افراد اثرگذارند که از آن میان می‌توان به اثر اعتیاد و مصرف الکل بر این ژنها اشاره کرد.
مطالعه مذکور همچنی دو اختلاف جدید را در DNA شناسایی کرد که بر طول عمر افراد اثرگذار است. اولی در ژنی که سطح کلسترول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب ۸ ماه کاهش طول عمر می‌شود؛ و دومی ژنی مرتبط با نحوه کار سیستم ایمنی بدن که برعکس، سبب افزایش حدودا ۶ ماه به عمر شخص می‌شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *