افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه و اثرات شکر بر مغز

رابطه و اثرات شکر بر مغز

2afca3f53c0e96b8eb32503314e80c62_L

دانستنی های تغذیه درباره شکر و اثرات مخرب آن بر مغز همراه ما باشید با رابطه و اثرات شکر بر مغز و بررسی اثرات منفی آن را از دیدگاه پژوهشگران بیان می کنیم .

تازه ترین مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مصرف زیاد شکر تاثیر منفی شبیه به استرس بر مغز دارد.

دانشمندان یک آکادمی تغذیه در هند و دانشگاه “New South Wales” استرالیا با انجام آزمایش روی موش های آزمایشگاهی به این نتیجه رسیده اند.

این پژوهشگران موش ها را به ۴ دسته تقسیم کردند. دسته اول را در معرض اضطراب و استرس قرار دادند. به دسته دوم مقادیر زیادی شکر خوراندند. دسته سوم را هم در معرض استرس قرار دادند و هم به آنها شکر خوراندند و تغذیه عادی را برای دسته چهارم ادامه دادند.

نتیجه آزمایش این بود که موش های دسته اول و دوم تغییرات مغزی مشابهی داشتند و دسته سوم این تغییرات را به صورت واضح تری نشان دادند در حالی که دسته چهارم هیچ تغییری در عملکرد مغزی خود نداشتند.

این تغییرات مغزی شامل ترشح هورمون کورتیزول معروف به هورمون استرس است که افزایش آن موجب مرگ سلول های عصبی می شود و به مرور زمان عوارضی مانند از دست دادن حافظه و اختلالات شناختی را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به این مطالعات، دانشمندان بر کاهش میزان شکر دریافتی کودکان تاکید می کنند زیرا زیاده روی در خوردن شکر تاثیرات منفی روی عملکرد مغز خواهد داشت.

پزشکین : رابطه و اثرات شکر بر مغز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *