افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه وزن کم با بروز افسردگی

رابطه وزن کم با بروز افسردگی

  • محققان در این بررسی دریافتند افراد افسرده احتمال بیشتری برای از دست دادن وزن دارند و همچنین لاغری هم نقش زیادی در افسردگی دارد. نتایج مطالعات قبلی حاکی از آن است که اختلال در تغذیه با سطح سلامت روان ارتباط دارد.

 

افسردگی و لاغری، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. کسانی که افسرده هستند، بیشتر احتمال دارد که وزن خود را از دست بدهند و لاغر شوند و همچنین افرادی هم که لاغر هستند، بیشتر احتمال دارد که به بیماری افسردگی مبتلا شوند. بنا بر نتایج تحقیقات، افراد لاغر بیشتر قربانی افسردگی می شوند.

محققان در این بررسی دریافتند افراد افسرده احتمال بیشتری برای از دست دادن وزن دارند و همچنین لاغری هم نقش زیادی در افسردگی دارد. نتایج مطالعات قبلی حاکی از آن است که اختلال در تغذیه با سطح سلامت روان ارتباط دارد. لاغر بودن افراد گاهی با احتمال افسردگی ارتباط دارد؛ این جمله‌ای است که محققان در این بررسی آن را مورد مطالعه قرار داده‌اند. این تحقیقات را محققان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی انجام داده‌اند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده مردان و زنانی که بیش از حد لاغر هستند، احتمال افسردگی در آنها بیشتر است. به نظر می‌رسد لاغری در زنان نسبت به مردان بیشتر موجب پریشانی روان در آنها می‌شود و همین موضوع هم منجر به افسردگی در آنها خواهد شد. محققان اظهار کردند: تغذیه مطلوب برای سلامت جسمی و روانی مهم است. در واقع افراد لاغر و افراد چاق هر دو با احتمال ابتلا به افسردگی مواجه هستند.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *