افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه نوشیدن چای با کمبود آهن

رابطه نوشیدن چای با کمبود آهن

tea

محققان بیان کرده اند که یکی از علت هایی که بدن آهن را به خوبی جذب نمی کند نوشیدن انواع چای است همراه ما باشید با رابطه نوشیدن چای با کمبود آهن در ادامه مطلب .

کل داستان این است که ترکیبات موجود در چای می توانند به فرم غالبِ آهن موجود در غذاهای ما متصل شده و مانع جذب آن شوند. این واکنش توسط همۀ انواع چای (سیاه، سبز، سفید) صورت می گیرد. در نتیجه در بلند مدت عوارض کمبود آهن مانند بی حالی، بی حوصلگی، پرخاشگری، ریزش مو، خشکی پوست، کاهش تمرکز و یادآوری، بهم خوردن خواب، کاهش ظرفیت فعالیت جسمانی و مانند این ها ظاهر می شود.

اما در عین حال، در مواردی بی جهت این نگرانی (مصرف چای بعد از غذا) در بین جامعه رواج یافته است. در این جا مواردی را بیان می کنم که نگرانی از مصرف چای بعد از صرف غذا چندان وجود نخواهد داشت.

۱٫ در اغلب مردان بعد از حدود ۲۵ سالگی (مگر در حال افزایش تودۀ عضلانی خود باشند).

۲٫ در اغلب بانوان بعد از ۵۰ سالگی

۳٫ همراه با صبحانه (معمولاً در الگوی غذایی ما صبحانه اصلاً وعدۀ حاوی آهن به شمار نمی آید که نگران عدم جذب آن در اثر نوشیدن چای باشیم).

۴٫در میان وعده های غذایی معمول

۵٫ بعد از وعده های اصلی ناهار و شام در صورتی که یک منبع ویتامین ث همراه غذا وجود دارد (مثلاً سالاد حاوی مقدار زیاد گوجه فرنگی) یا یک منبع ویتامین ث بلافاصله بعد از غذا صرف می شود (مثلاً یک پرتقال یا نارنگی).

۶٫در صورتی که چای مصرفی بسیار رقیق و در حجم کم (یک استکان) نوشیده شود.

۷٫در صورتی که پس از کمی خنک شدن چای (به هر میزان)، به آن لیموترش افزوده شود.

۸٫در صورتی که فرد بنابه نظر پزشک یا متخصص تغذیه قرص آهن در هنگام خواب دریافت می کند.

همان طور که ملاحظه می فرمائید، حالات زیادی وجود دارد که نوشیدن چای بعد از صرف غذا مشکلی را از نظر کمبود آهن در بدن ایجاد نمی کند.

پزشکین : رابطه نوشیدن چای با کمبود آهن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *