افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مصرف سیب زمینی با فشار خون

سیب+زمینی

  • نتایج نشان داد این افراد در مقایسه با کسانی که تنها ۱ یا ۲ وعده سیب‌زمینی در ماه مصرف کرده بودند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا بهفشار خون بالا قرار دارند.

آیا عاشق سیب‌زمینی هستید؟ یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن زیاد سیب‌زمینی، احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. سیب‌زمینی یکی از غذاهای رایج و پرمصرف در جهان و منبع پتاسیم است. یافته‌های محققان نشان می‌دهد کسانی که بیش از ۴وعده در هفته سیب‌زمینی آب پز، پخته و یا پوره مصرف می‌کنند، ۱۱درصد بیشتر در معرض ابتلا به خطر فشار خون بالا قرار دارند. مصرف زیاد سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم خطر ابتلا به فشار خون بالا را به میزان ۱۷درصد افزایش می‌دهد. با این حال، مصرف چیپس سیب‌زمینی خطری ندارد. علاوه‌براین، سیب‌زمینی در مقایسه با سایر سبزیجات شاخص قند خون بالایی دارد، در نتیجه تاثیر بسزایی در افزایش سطح قند خون مصرف‌کنندگان دارد.
در این مطالعه، از شرکت‌کنندگانی که فشار خون بالا نداشتند خواسته شد ۴ وعده یا بیشتر در هفته سیب‌زمینی پخته شده، پوره یا سرخ‌ کرده مصرف کنند. نتایج نشان داد این افراد در مقایسه با کسانی که تنها ۱ یا ۲ وعده سیب‌زمینی در ماه مصرف کرده بودند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا بهفشار خون بالا قرار دارند. محققان بر این باورند که جایگزین نمودن یک وعده سیب‌زمینی پخته شده، پوره یا سرخ‌ کرده با یک وعده سبزیجات فاقد نشاسته می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *