افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مشکلات قلبی با قد بلند

رابطه مشکلات قلبی با قد بلند

  • محققان دانشگاه گوتنبرگ در این مطالعه، وضعیت حدود ۱.۵ میلیون نفر از زنان را مورد بررسی قرار دادند که اولین بارداری‌شان را به‌طور میانگین در ۲۸ سالگی تجربه کرده بودند.

 

آیا میدانستید افراد قدبلند ساختار قلب متفاوتی دارند ؟ آن ها در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند مشکلات قلبی در این افراد افزایش خواهد یافت و این امر تهدیدی برای بروز مرگ زودرس در آن ها محسوب خواهد شد .به توضیحات بیشتر در این باره در ادامه مطلب دقت کنید .

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که هرچه مساحت سطح بدن (BSA) زنان بیشتر باشد، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هم در میان آنان افزایش می‌یابد. گزارشی از این مطالعه در EuroPrevent ۲۰۱۷، کنگره سالانه EAPC، ارائه شده است. محققان دانشگاه گوتنبرگ در این مطالعه، وضعیت حدود ۱.۵ میلیون نفر از زنان را مورد بررسی قرار دادند که اولین بارداری‌شان را به‌طور میانگین در ۲۸ سالگی تجربه کرده بودند. اطلاعات مورد بررسی در این مطالعه عبارت‌اند از سن، قد، وضعیت بارداری، سابقه دیابت، وضعیت فشار خون و وضعیت استفاده از سیگار. یافته‌های نهایی نشان دادند که قرار گرفتن مساحت سطح بدن (BSA) در فاصله ۱.۸۲ تا ۳.۰۲ متر مربع (m۲)، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را در بین زنان تا ۲.۶۱ برابر افزایش می‌دهد. دکتر روزنگرن (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «به‌طور کلی داشتن قد بلند و بدن بزرگ، خطر مواجه شدن با سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد، و حتی شانس زنده ماندن بعد از مواجهه احتمالی با این مشکلات را افزایش می‌دهد. افراد بلندتر معمولا بهتر تحصیل می‌کنند، وضعیت اقتصادی-اجتماعی بهتری دارند و معمولا در دوره جنینی و جوانی هم از تغذیه بهتری برخوردار هستند. با این‌حال، داشتن قد بلند استثنائا در این مورد مطلوب نیست، چون ساختار قلب را طوری را تغییر می‌دهد که درنهایت منجر به فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود»

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *