افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه مستقیم سرطان سینه با مصرف شکر

رابطه مستقیم سرطان سینه با مصرف شکر

3c32e311-fa0f-4495-b239-56e7128e2840

 

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که مصرف زیاد شکر برای بدن مضر است در این مطلب نتایج تحقیقات رابطه مستقیم سرطان سینه با مصرف شکر را به اطلاع شما می رسانیم .

معمولا وقتی صحبت از افزایش میزان چاقی به میان می‌آید، شکر یکی از عوامل مخرب در این میان محسوب می‌شود. اما مصرف زیاد شکر نه تنها باعث اضافه وزن می‌شود بلکه تحقیقات جدید نشان می‌دهد که می‌تواند خطر سرطان سینه و بروز بیماری‌های ریه‌ را هم بالا ببرد.
اخیرا محققان طی تحقیقاتی دریافتند که بین مصرف شکر رژیمی و سرطان سینه ارتباط‌هایی وجود داشته و برخی تحقیقات دیگر حاکی از آن است که التهاب این میان نقش مهمی ایفا می‌کند. البته هنوز هیچ تحقیقی درباره‌ی تأثیر مستقیم مصرف شکر بر پیشرفت سرطان سینه در الگوهای حیوانی انجام نشده است.
محققان می‌گویند که طی آزمایش‌هایشان دریافتند میزان ساکاروز و فروکتوزی که موش‌ها مصرف کردند قابل مقایسه با میزانی بوده که در یک رژیم غذایی غربی یافت می‌شود که از ویژگی‌های آن می‌توان به وجود شکر تصفیه شده، چربی اشباع شده و گوشت قرمز و نیز مصرف کم میوه‌های تازه و سبزیجات و غلات کامل در آن اشاره کرد.
در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی داشتند و مقدار نشاسته آن تحت کنترل بود، آن دسته از موش‌هایی که رژیم‌های غذایی سرشار از ساکاروز و فروکتوز داشتند احتمال پیشرفت سرطان سینه در آنها بیشتر دیده شد.
محققان دریافتند که مثلا در سن ۶ ماهگی ۳۰ درصد از موش‌هایی که رژیم غذایی با نشاسته‌ی کنترل شده داشتند دچار تورموهای سرطان سینه شدند در شرایطی که این رقم در موش‌هایی که رژیم سرشار از ساکاروز داشتند بین ۵۰ تا ۵۸ درصد بود. از طرفی محققان این مسئله را هم دریافتند که موش‌هایی که رژیم‌های غذایی سرشار از ساکاروز یا فروکتوز داشتند نسبت به موش‌هایی که رژیمی با نشاسته‌ی تحت کنترل داشتند  به طور بارزی تورموهای بیشتری در ریه‌شان مشاهده شد که نشان می‌دهد مصرف زیاد شکر می‌تواند باعث تسریع دگردیسی سرطان سینه شود.

پزشکین : رابطه مستقیم سرطان سینه با مصرف شکر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *