افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه سلامت روان و جسم با زندگی مدرن امروزی

رابطه سلامت روان و جسم با زندگی مدرن امروزی

  • در آمریکا به طور میانگین در روز ۶۵ درصد بزرگسالان ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. همچنین ۵۲ و ۴۴ درصد آنان به ترتیب پیام‌های گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند. همچنین سطح استرس میان افرادی که به طور مداوم وسایل الکترونیکی خود را چک می‌کنند.

زندگی در عصر مدرن چکیده‌ای چند وجهی از تکامل تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی است. این سبک از ارتباطات تمامی بخش‌های زندگی بشر را تغییر داده به گونه‌ای که تطابق پیدا کردن با آن از بسیاری جنبه‌ها مشکل است. اما یکی از پرسش‌های همیشگی این است که رسانه‌ها و این همه تکنولوژی چه تاثیری بر سلامت جسم و روان انسان‌ها دارند؟

به گفته متخصصان سلامت در آمریکا درگیر بودن پیوسته با وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی با افزایش سطح استرس مرتبط است. در آمریکا به طور میانگین در روز ۶۵ درصد بزرگسالان ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. همچنین ۵۲ و ۴۴ درصد آنان به ترتیب پیام‌های گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند. همچنین سطح استرس میان افرادی که به طور مداوم وسایل الکترونیکی خود را چک می‌کنند از افرادی که با این شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌ها ارتباط ندارند بالاتر است.

علاوه بر این، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مدت زمان طولانی با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است. در واقع تعاملات در شبکه‌های اجتماعی تاثیر عمده‌ای بر میزان احساس رضایت و آرامش افراد دارد و کاربرانی که مدت طولانی با این شبکه‌ها مشغول هستند معمولا بیشتر احساس تنهایی می‌کنند.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *