افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه سرطان مری با مصرف چای داغ

رابطه سرطان مری با مصرف چای داغ

  • معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استفاده از چای داغ در میان مردم گلستان فراوان است و این امر از عوامل اصلی شیوع سرطان مری به حساب می‌آید.

 

چای یکی از نوشیندنی ها محبوب در بین مردم است که معمولا ان را به حالت داغ مصرف می کنند اما معاون وزیر بهداشت با بیان این که نوشیدن چای داغ باعث بروز سرطان مری می شود افزود به دلیل مصرف بالای چای در ایران مردم باید از نوشیدن چای های بسیار داغ خودداری نمایند.

معاون وزیر بهداشت گفت: استفاده از چای داغ، آمار مبتلایان به سرطان مری را افزایش می دهد.

همایش سرطان مری با حضور دانشجویان، رزیدنت ها، متخصصان و اساتید برجسته کشور و شهرستان بابل با محوریت بررسی راه های شناخت و درمان این بیماری با حضور معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

رضا ملک زاده معاون وزارت بهداشت در این همایش با بیان اینکه سرطان مری از جمله بیماری های شایع در کشورهای در حال توسعه است، اظهار کرد: در سال، ۳۳۵هزار نفر به خاطر ابتلا به سرطان مری در جهان جان خود را از دست می دهند که ۹۰درصد از این میزان سهم کشورهای ضعیف و در حال توسعه است.

وی با اشاره بر اینکه این نوع از سرطان بیشتر در میان مردان دیده می شود، خاطرنشان کرد: تنها در ایران و چین در جهان، زنان سهم بیشتری از مردان درباره ابتلا به این بیماری دارند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش آمار سرطان مری در شمال کشور، تصریح کرد: در دهه ۷۰میلادی در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران، مطالعاتی انجام و آماری گزارش شد که شیوع سرطان مری در استان گلستان در بین مردان ۱۶۵ و در زنان ۱۹۵نفر در صدهزار نفر بوده است که این آمار نگران کننده بود.

ملک زاده با بیان اینکه در گلستان نیز از غرب به شرق استان این میزان تفاوت دارد، افزود: پزشکان با بررسی های بیشتر متوجه شدند که از غرب به شرق، آمار ابتلا به سرطان مری کاهش پیدا می کند.

وی همچنین افزایش سرطان کلون روده بزرگ و پایین آمدن سرطان مری نسبت به دهه های قبل را نشان از تغییر سبک زندگی دانست و گفت: در کشور آمریکا از سال ۱۹۳۰ به بعد سرطان بدون هیچ برنامه ریزی کاهش پیدا کرد که بعدها با تحقیقات انجام شده متوجه شدند با اضافه شدن یخچال،  رشد آمار سرطان با کاهش روبه رو بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استفاده از چای داغ در میان مردم گلستان فراوان است و این امر از عوامل اصلی شیوع سرطان مری به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: در گذشته استفاده از چای داغ در میان مردم گلستان مرسوم بوده که این امر یکی از دلایل ابتلا به سرطان است همچنین هر غذای داغ دیگری نیز این احتمال را افزایش می‌دهد.

ملک زاده از عوامل ایجاد سرطان مری به نداشتن یخچال، استفاده نکردن از غذای مناسب، آب بهداشتی و استفاده از غذاهای داغ اشاره و تصریح کرد: استفاده از مواد مخدر مانند تریاک می تواند خطر ابتلا به بیماری سرطان مری را تا دو برابر افزایش دهد.

وی افزود: نداشتن بهداشت دهان و دندان و استفاده از آب انبار نیز از عوامل مهم ایجاد این بیماری است.

ملک زاده با اشاره به اینکه چای با گرمای بیش از ۷۰ درجه می تواند بافت مری را با مشکلات فراوان رو به رو کند، گفت: مردم با تغییر رژیم غذایی خود و نخوردن نوشیدنی های داغ می توانند در جلوگیری از ایجاد این بیماری نقش موثری داشته باشند.

در پایان این مراسم با حضور معاون وزیر و به مناسبت هفته منابع طبیعی، نهال نارنج در حیاط بیمارستان روحانی کاشته شد.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *