افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه زایمان طبیعی با سلامت سیستم ایمنی نوزاد

رابطه زایمان طبیعی با سلامت سیستم ایمنی نوزاد

images

 

خانم های گرامی که هفته های آخر بارداری را سپری میکنید و هنوز تردید دارید روی انتخاب نوع زایمان در این جا رابطه زایمان طبیعی با سلامت سیستم ایمنی نوزاد را بیان می می کنیم .

محققان دریافته اند که زایمان طبیعی به ایجاد سیستم ایمنی قوی در نوزاد کمک می کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوهایو در مطالعات اخیر خود دریافتند که زایمان طبیعی به مراتب برای سلامت نوزاد بهتر است چراکه در این شیوه میکروبیوم ها از مادر به نوزاد منتقل می شوند، میکروبیوم هایی که نقش اساسی در ایجاد یک سیستم ایمنی قوی در بدن دارند.

به گفته این مطالعه، بروز اختلال و آشفتگی در محیط زیست میکروبیوم در روده در طول مدت بارداری، زایمان و دوران اولیه رشد نوزاد بر میکروبیوم های اولیه نوزاد در حال رشد تاثیر داشته و باعث ایجاد زمینه ایی برای مشکلات سلامت کودک در آینده می شود.

اصطلاح میکروبیوم به میلیاردها ارگانیزمی اشاره دارد که در پوست، مجاری تنفسی و دستگاه گوارش ما زندگی می کنند. عدم رشد مناسب این میکروبیوم ها موجب بروز بیماری هایی نظیر آسم، انواع آلرژی، چاقی و سیستم ایمنی ضعیف در کودک در اینده می شود.

اما طبق مطالعات اخیر، شیوه سنتی زایمان موجب می شود تماس پوست به پوست نوزاد بلافاصله بعد از تولد ایجاد شود و شیر مادر به رشد میکروبیوم ها در نوزاد کمک کرده و موجب می شود نوزاد روند رشد سالمی را پیش گیرد.

 

پزشکین : رابطه زایمان طبیعی با سلامت سیستم ایمنی نوزاد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *