افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه حساسیت های فصلی بر حافظه افراد

IMG11240658

  • اگرچه هنوز مشخص نیست چرا میکروگلیا در ناحیه هیپوکامپ موش های مبتلا به آلرژی غیرفعال می شوند، اما این مطالعه شماری از تئوری ها را در راستای توضیح این واکنش ارائه می کند.

محققان آمریکایی با مطالعه بر روی موش ها دریافتند مغز موش های قرار گرفته در معرض مواد آلرژی زا گرده علف نورون های بیشتری در هیپوکامپ، منطقه مسئول تشکیل خاطرات جدید، در مقایسه با گروه کنترل تولید کرد.
این یافته ها این سوال را مطرح می کند که چگونه آلرژی بر حافظه تاثیر می گذارد. بعلاوه واکنش آلرژیک مشابه هم موجب غیرفعال شدن سلول های ایمنی مغز موسوم به میکروگلیا شد که بسیار برای تیم تحقیق شگفت آور بود.
در این مطالعه، موش های آزمایشگاه به دو گروه تقسیم شدند: مدل آلرژی و گروه کنترل و هریک در مقابل مواد آلرژی زا قرار گرفتند.
اگرچه هنوز مشخص نیست چرا میکروگلیا در ناحیه هیپوکامپ موش های مبتلا به آلرژی غیرفعال می شوند، اما این مطالعه شماری از تئوری ها را در راستای توضیح این واکنش ارائه می کند. به عنوان مثال ممکن است مکانیسم تنظیمی برای حفاظت از هیپوکامپ که مرکز بسیاری از فرآیندهای مهم است در مقابل واکنش ایمنی باشد.
همچنین طبق گزارش این تیم تحقیق، افزایش نورون های هیپوکامپ دارای تاثیراتی بر یادگیری و حافظه بلندمدت است. به عنوان مثال در مطالعه موش ها مشخص شد حیواناتی که در معرض بلندمدت مواد آلرژی زا قرار گرفته بودند دارای حافظه و توانایی یادگیری معیوبی در تست ماز آب موریس بودند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *