افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه جنسی مقعدی داشته باشیم یا نه ؟ عوارض رابطه مقعدی چیست

201531411223360a

  •  از آنجا که دهانه مقعد داراي ماهيچه اي حلقوي است، مانند يک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج مني مانند يک سد عمل مي کند. و در اثر اين عمل احتمال پس زدن مني به عقب و فشار به کيسه هاي مني و غده پروستات و عوارض ناشي از آن خيلي زياد است.

مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از ان است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و بریدگی های مقعد بعد از رابطه مقعدی زن را تا حد ابتلا به اچ آی وی هم می برد.

همه می دانیم که این رنوع رابطه به هیچ وجه در اسلام و از لحاظ پزشکی قابل قبول نیست چرا که  مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن «رضایت» داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می باشد. به همین دلیل چنان چه «زن» راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.

مضرات رابطه مقعدی از دیدگاه اسلام

امام صادق (ع)در مورد  «نزدیکی از پشت» اجازه زن را شرط می داند مگر نه حرام است.

برخی از علما می گویند رابطه مقعدی حتی با اجازه زن هم مکروه است.

مهمترين عارضه اي که مجامعت از طريق مقعد  براي زن دارد اين است که چون لذت حقيقي جنسي براي زن از طريق مقاربت از فرج و مجراي تناسلي حاصل مي شود نه از طريق مقعد، بنابراين زن دچار سرد مزاجي و بي ميلي جنسي شده و در آينده نزديک خود را موجودي مي يابد که وسيله دفع شهوت شده و خودش نبايد از اين عمل خدادادي لذتي ببرد.

زن در اين نوع ارتباط دچار درد بسيار شديدي خواهد شد كه گاه تا مدتي امكان راه رفتن درست را از او خواهد گرفت ضمن اينكه اين درد فراوان، هيچ لذتي از اين رابطه جنسي براي او باقي نخواهد گذاشت.

مقعد محل ذخيره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوي ميکروبها فراواني است. در اثر مالش و دخول آلت مرد اين ميکروبها مي توانند وارد دستگاه تناسلي مرد شده خود و او را به عفونتهاي خاصي مبتلا سازند. در حالي که مقاربت از راه واژن يا فرج چنين عوارضي به همراه ندارد.

مخاط مقعد بسيار ظريف و نازک است و احتمال پارگي و انتقال ويروس ايدز از طريق آن به داخل خون زياد است و حتي يکي از علل شيوع ايدز در غرب از طريق جنسي، لواط و مقاربت از طريق مقعد است.

از آنجا که دهانه مقعد داراي ماهيچه اي حلقوي است، مانند يک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج مني مانند يک سد عمل مي کند. و در اثر اين عمل احتمال پس زدن مني به عقب و فشار به کيسه هاي مني و غده پروستات و عوارض ناشي از آن خيلي زياد است.

در این نوع رابطه، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس اچ. آی. وی. به شریک سالم وجود دارد.

عفونت یکی از شایع ترین عوارض این نوع رابطه است.

حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس(آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می باشد. این خراش ها و بریدگی ها اغلب در بافت و بسیار ریز می باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می دهد.

داشتن رابطه مقعدی موجب به وجود آمدن زخم هایی ریز می شوند که اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری ها و ویروس های خطرناک  داخل جریان خون می باشند. این میکروب ها می توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده ای را ایجاد کنند.

از دیگر خطرات رابطه ی مقعدی به خصوص برای زنان باید گفت :  انجام رابطه جنسی مقعدی به صورت مکرر به تدریج سبب فراختر شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *