افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه جلوگیری از بروز ام اس

رابطه جلوگیری از بروز ام اس

  • مطالعه فعلی نشان می دهد فواید شیر دادن طولانی مدت با کاهش ریسک دیابت نوع۲، سرطان های سینه و تخمدان، و حمله قلبی نیز مرتبط است.

زنان دارای سابقه طولانی شیر دادن به نوزاد کمتر از دیگر زنان در معرض ابتلا به بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) قرار دارند.

محققان آمریکایی حدود ۴۰۰ زن مبتلا به بیماری ام اس یا وضعیت پیش هشداردهنده آن موسوم به CIS (سندرم انسداد بالینی) را با گروه مشابه سالم مقایسه کردند. میانگین سنی این زنان ۳۷ سال بود.

انها دریافتند مادرانی که یک یا چند فرزند را در مجموع ۱۵ ماه یا بیشتر شیر داده بودند در مقایسه با زنانی که هیچ وقت فرزندشان را شیر نداده یا در مجموع ۴ ماه شیر داده بودند ۵۳ درصد کمتر در معرض ابتلا به ام اس یا CIS قرار داشتند.

دکتر آنت لانگر گولد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هیچ کس تا قبل از این نشان نداده بود که شیر دادن به نوزاد می تواند فایده بلندمدتی بر سیستم ایمنی مادر داشته باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «یافته های ما بازهم اثبات می کند که چقدر شیر دادن به نوزاد برای زنان مثمرثمر است.»

طبق اعلام بنیاد ام اس، حدود ۲.۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به ام اس هستند. این بیماری خودایمنی یک بیماری علاج ناپذیر است که در آن، بدن به بافت های خود حمله می کند، اغلب باعث بیخوابی، سوزش، مشکلات روده و مثانه، مشکلات راه رفتن و مشکلات فکری می شود. بیماری ام اس در زنان در سن باروری بیش از مردان و زنان مسن شایع است.

مطالعه فعلی نشان می دهد فواید شیر دادن طولانی مدت با کاهش ریسک دیابت نوع۲، سرطان های سینه و تخمدان، و حمله قلبی نیز مرتبط است.

محققان معتقدند شیر دادن طولانی موجب سرکوب و نابودی سلول های ایجاد التهاب که در ابتلا به ام اس نقش دارند، می شوند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *