افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه تغییر رفتار در آب کردن چربی اضافه بدن

  • برای به دست آوردن موفقیت هایتان خودتان را تشویق کنید. یک جایزه موثر و مطلوب چیزی است که خوشایند و به موقع باشد. مثل: تماشای یک فیلم، ماساژ گرفتن، اختصاص دادن یک ساعت خاص به خودتان، البته فراموش نکنید که نباید غذا را به عنوان جایزه به کار ببرید.

 

همانطور که می دانید کاهش وزن چیزی فراتر از کم شدن کالری است. ما باید طرز فکر و روش زندگیمان را تغییر دهیم. در یک آزمایش کنترل وزن یک گروه انتخاب شدند که به ۵۰۰۰ نفر تقسیم شده بودند، هر کدام از نفرات این گروه حداقل ۱۳ کیلو وزن در مدت بیش از یک سال از دست دادند.۹۰ درصد از افرادی که ذکر شدند به طور متوسط ۶۰ دقیقه در روز ورزش کرده اند. ۷۸ درصد هر روز صبحانه خوردند و ۶۲ درصد کمتر از ۱۰ ساعت در هفته تلوزیون تماشا کرده اند. به هر حال ما این تغییرات سالم را می توانیم آسانتر انجام دهیم.

روش های کمک به تغییر رفتار ما در کاهش وزن

رفتارهای صحیح:

هدفهای شما باید با تمرکز و با تغییرات خاص مثل رژیم غذایی و ورزش همراه باشند. مانند: خوردن سبزیجات به صورت روزانه و خوردن حداقل ۵ وعده میوه در هفته و۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه. به جای اینکه فقط روی کم کردن وزن تمرکز کنید و به جای تغییر کل استایل زندگی خود سعی کنید دو یا سه هدف مشخص را انتخاب کنید.

هدفهای خاص و موثر نشان می دهد که برنامه غذایی  شما بی نقص است. به جای اینکه روی حذف غذاهای ناسالم تمرکز کنید روی اضافه کردن  دستورالعمل های سالمی که جایگزین غذاهای ناسالم شوند کار کنید. در تعیین هدفهایتان به خاطر داشته باشید از دست دادن سیصد یا چهارصد گرم وزن می تواند ناسالم باشد و وزن از دست رفته به سرعت بازگردد.

در نظر گرفتن جایزه:

برای به دست آوردن موفقیت هایتان خودتان را تشویق کنید. یک جایزه موثر و مطلوب چیزی است که خوشایند و به موقع باشد. مثل: تماشای یک فیلم، ماساژ گرفتن، اختصاص دادن یک ساعت خاص به خودتان، البته فراموش نکنید که نباید غذا را به عنوان جایزه به کار ببرید.

یک دفتر یادداشت برای ثبت کارهای غذایی و ورزش روزانه داشته باشید:

بسیاری ازروانشناسان رفتاری معتقدند شما باید وعده غذای روزانه خود را پیگیری کنید تا بتوانید یک کاهش وزن طولانی مدت داشته باشید.

بر وزن خود نظارت داشته باشید:

وزن خود را پیگیری کنید اما به صورت مکرر و هر روز این کار را انجام ندهید. میزان الگوهای رژیم غذایی و ورزش در یک روز با روز بعد متفاوت است چون وزن آب موجود در بدن شما  در هر روز متغیر است و ممکن است شما را در تلاشتان نا امید کند.

از دیگران کمک بگیرید:

یکی از راهها این است که از یک پشتیبان استفاده کنید، یا از طریق اینترنت در جلسات هفتگی گروهی شرکت کنید. آنها ایده های مفید، حمایت احساسی و انواع دیگر مزایای روانی را برای شما فراهم می کنند. اگر چنین گروهی را نمی توانید پیدا کنید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده برای رژیم غذایی و تناسب اندام کمک بگیرید.

به جای عصبانیت و ناامیدی با افکار و جمله های مثبت، خود را کنترل کنید:

مسئولیت خود را به عهده بگیرید و کارهای خودتان را کنترل کنید. به جای اینکه عصبانی شوید یا احساس بیچارگی کنید با خودتان صحبت کنید. اگر یک روز نتوانستید برنامه تان را اجرا کنید خودتان را سرزنش نکنید فراموش نکنید هیچ کس کامل نیست.

راههایی غیر از مواد غذایی برای پاسخ به استرس پیدا کنید:

همه ما می دانیم که استرس می تواند شروعی برای غذا خوردن احساسی باشد. برای جایگزین کردن می توانیم از راههای مدیتیشن، ورزش یا نوشتن استفاده کنیم. بعضی مواقع نگرانی عاطفی یا تجربیات گذشته می تواند منجر به پر خوری شود. تغییر شیوه غذا خوردن انواع ترفندهای استفاده از یک بشقاب کوچکتر و نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا، یا بیشتر جویدن غذا و پرت کردن حواس خود با نگاه کردن به تلویزیون، به شما کمک می کند که کمتر غذا بخورید.

هنگامی که از غذای بیرون استفاده می کنید سعی کنید نیمی از آن را به خانه بیاورید و هنگام غذا خوردن در خانه سعی کنید غذا  را در بشقاب گذاشته و به یاد داشته باشید نیمی از بشقاب شما باید سبزیجات یک چهارم پروتئین و یک چهارم هم با غلات سبوس دار پر شده باشد.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *