افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه بین سایز کله و هوش بالا

n00398652-b

  • شواهد جدید به دست آمده به قدری دقیق است که کارشناسان ادعا می کنند که با واسطه آنها و براساس دی‌.ان‌.ای می‌توان دانشگاه رفتن یک فرد را در زمان کودکی پیش‌بینی کرد.

 

محققان بریتانیایی دانشگاه ادینبرو تحقیقات علمی در مورد تاثیر دور سربزرگ و حجم مغز بر روی هوش و موفقیت انسان ها انجام دادند، همچنین آنان به این نتیجه دست یافتند که کودکانی که دارای سرهای بزرگ تری هستند احتمالا در آینده انسان های موفق تر و باهوش تری هستند.

پژوهش اخیر که بر روی نیم میلیون بریتانیایی انجام شده نشان دهنده ارتباط بین ژن‌های آنها، سلامت جسمی و روانی و مسیری است که در طول زندگی طی می‌کنند.

ارتباط بسیار معنی داری بین نمرات آزمون شناختی این پژوهش و مشخصات پلی ژنیک، از جمله حجم داخل جمجمه، دور سر نوزاد و توانایی شناختی دوران کودکی وجود دارد.

پروفسور یان دیری، از دانشگاه ادینبرو، که رهبری این پژوهش را بر عهده دارد اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهمی که با هوش بسیار زیاد و موفقیت ارتباط دارد ژن است.

شواهد جدید به دست آمده به قدری دقیق است که کارشناسان ادعا می کنند که با واسطه آنها و براساس دی‌.ان‌.ای می‌توان دانشگاه رفتن یک فرد را در زمان کودکی پیش‌بینی کرد.

نتایج این پژوهش در Molecular Psychiatry journal به چاپ رسیده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *