افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه به خطر افتادن سلامت قلب با دل شکستگی

  • پزشک بیمارستان مموریان هرمان در هوستون اظهار کرد: ما ابتدا تصور می کردیم با مسدود شدن رگهای قلب روبرو شویم اما رگها کاملا باز بودند و متوجه شدیم که سیمپسون به اختلال کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو دچار شده بود.

 

جانی سیمپسون ۶۲ ساله که در سلامت کامل بود، پس از مرگ سگ ۹ ساله اش در ماه مه ۲۰۱۶ دچار درد در ناحیه سینه خود شد. وی با مراجعه به اورژانس متوجه شد این ناراحتی فشار زیادی به قلب وی وارد کرده و در حقیقت دچار اختلال کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا همان سندروم قلب شکسته شده که بطور بالقوه مرگبار است.

داستان این زن که در مجله Medicine منتشر شده، نمونه ساده ای از آسیب فیزیکی است که ناراحتی بسیار زیاد ناشی از فقدان می تواند به قلب وارد کند.

در ابتدا پزشکان تصور کرده بودند که این زن دچار حمله قلبی شده اما با ﮐﺎﺗﺘﺮﻳﺰﺍﺳﻴﻮﻥ قلبی و قرار دادن یک لوله در قلب وی از طریق پا دریافتند که حدس اولیه درست نبوده است.

دکتر آبیشک مایتی، پزشک بیمارستان مموریان هرمان در هوستون اظهار کرد: ما ابتدا تصور می کردیم با مسدود شدن رگهای قلب روبرو شویم اما رگها کاملا باز بودند و متوجه شدیم که سیمپسون به اختلال کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو دچار شده بود.

این اختلال مشابه حمله قلبی است و زمانی رخ می دهد که میزان زیادی هورمون به قلب استرس وارد می کنند. این مساله منجر به اسپاسم هایی می شود که ممکن است مرگبار باشد.

در نهایت بیمار مذکور با یک مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) و یک مسدود کننده بتا درمان شد.

در مقاله مجله مدیسین به این مساله اشاره شده که موارد سندروم قلب شکسته معمولا در زنان پس از یائسگی رخ می دهد.

به گفته محققان، مبتلایان به این اختلال معمولا در معرض یک رویداد احساسی استرس زا قرار داشته اند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *