افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رابطه اضافه وزن در کودکان با بروز آسم

  • محققان در این مطالعه، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کالیفرنیا را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که ابتلا به آسم در دوران کودکی با افزایش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به چاقی در ۱۰ سال آینده این کودکان مرتبط است.

 

از ارتباط اضافه وزن در کودکان و بیماری آسم چه میزان اطلاع دارید این عارضه در اطفال می تواند با چاقی آن ها مرتبط باشد همچنین می تواند زمینه ساز انواع اختلالات و مشکلات مربوط به خواب در کودکان باشد مراقب این عارضه در کودکی باشید چون در صورت عدم درمان به موقع عوارض زیادی برای بزرگسالی آنها در بر خواهد داشت

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که کودکان خُردسال مبتلا به آسم، بیشتر از کودکان غیرمبتلا به این بیماری تنفسی مزمن، با خطر ابتلا به چاقی مواجه هستند. گزارشی از این مطالعه در American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine‌ منتشر شده است. محققان در این مطالعه، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کالیفرنیا را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که ابتلا به آسم در دوران کودکی با افزایش ۵۱ درصدی خطر ابتلا به چاقی در ۱۰ سال آینده این کودکان مرتبط است. دکتر فرانک گیلیلند، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید: «یافته‌ها آن‌قدر مهم بودند که من واقعا شگفت‌زده شدم. با این‌حال، کودکانی که از اسپری برای کنترل آسم استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به چاقی را کاهش می‌دهند». دکتر گیلیلند، دلایل خاصی را برای ارتباط بین آسم و چاقی در ذهن دارد. به‌گفته این متخصص، وقتی که کودکان با علائم آسم مواجه می‌شوند، معمولا کمتر برای بازی کردن از خانه خارج می‌شوند و به‌طور کلی فعالیت‌های بدنی را کاهش می‌دهند. او می‌گوید: «اختلالات خواب هم در میان کودکان مبتلا به آسم شایع هستند و این مساله، عامل خطر مهمی در ابتلا به چاقی است. به‌علاوه، چاقی و آسم دارای ریشه‌های ژنتیکی مشترک هستند».

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *