افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دیدگاه روانشناسان برای جلوگیری از آسیب به سلامت روان کودکان

  •  نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که امروزه عوامل مختلفی از جمله شرایط مدرسه، نگرانی‌های مالی، افزایش مشکلات جهانی و…، بیشتر از همیشه سلامت روان کودکان را به خطر می‌اندازند. در چنین وضعیتی، چطور باید سلامت روان کودکان را تقویت کنیم و محیط مثبتی برای رشد آنها فراهم سازیم.

 

در مورد مراقبت از سلامت روان اطفال چه میزان اطلاع دارید کودکان نیازمند چه مراقبت هایی از سوی والدینشان هستند برخی رفتارهای مادر و پدرو اطرافیان و نزدیکان باعث آسیب های روحی فراوان به روح و روان خردسالان خواهد شد و تاثیرات آن در بزرگسالی در زندگی آن ها مشاهده خواهدشد بهتر است قدری به احساسات فرزندانمان بیشتر اهمیت دهیم .

 نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که امروزه عوامل مختلفی از جمله شرایط مدرسه، نگرانی‌های مالی، افزایش مشکلات جهانی و…، بیشتر از همیشه سلامت روان کودکان را به خطر می‌اندازند. در چنین وضعیتی، چطور باید سلامت روان کودکان را تقویت کنیم و محیط مثبتی برای رشد آنها فراهم سازیم؟ ترغیب کردن کودکان به گفت‌وگو در جهان امروزی، شکلک‌های دیجیتالی (emojis) جایگزین کلمات و شیوه‌های بیانی مختلف برای ابراز احساسات شده‌اند و نسل‌های جوان‌تر روزبه‌روز بیشتر به استفاده از کلمات اختصاری و انواع مخفف‌های جدید تمایل پیدا می‌کنند. در چنین موقعیتی، صحبت کردن با کودکان بیشتر از همیشه ضرورت می‌یابد. البته این گفت‌وگوها نباید به شیوه‌ای پیش بروند که کودک را بترسانند یا او را به سمت پنهان‌کاری بکشانند. شما به‌عنوان پدر یا مادر باید به کودک اجازه بدهید که آزادانه صحبت کند و در حین صحبت او هم بیش از حد اظهار نظر نکنید. این شیوه باعث می‌شود که کودک واقعا از احساسات واقعی خودش برای شما بگوید، نه این‌که جملات مورد علاقه شما را بسازد. به کودک یادآوری کنید که همیشه می‌تواند درباره هر موضوعی با شما صحبت کند و شما هم همیشه آمادگی لازم برای شنیدن صحبت‌های او را دارید. هرچه کودکان بیشتر به شما اطمینان داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که مشکلات واقعی‌شان را با شما در میان بگذارند.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *