افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دیابت نوع ۱ و این عوارض و نشانه های آسیب رسان

دیابت نوع 1 و این عوارض و نشانه های آسیب رسان

  • دخترانی که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند بیشتر احتمال دارد که به عفونت های قارچی در دستگاه تناسلی دچار شوند. در کودکان نیز می تواند بیماری کاندیدیاز که شکل شدید بثورات پوشک ناشی از مخمر را ایجاد کند و این به راحتی می تواند از نواحی پوشک به ران و معده گسترش پیدا کند.

 

بیماری با نامی شیرین و عوارضی تلخ، بیماری به نام دیابت یا قند. وقتی شما به دیابت نوع ۱ مبتلا شوید، پانکراس شما نمی تواند انسولین کافی را تولید کند. این هورمون حیاتی با تبدیل شکر به انرژی به سلول های بدن شما کمک می کند. بدون این هورمون شکر وارد جریان خون شما می شود و می تواند خطرناک باشد. برای جلوگیری از عوارض تهدید کننده ی حیات افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در تمام طول زندگی خود باید از انسولین استفاده کنند.

نشانه های هشدار دهنده دیابت:

دیابت نوع ۱  ممکن است به طور ناگهانی رخ دهد و نشانه هایی مانند: خشکی دهان و احساس تشنگی بیش از حد معمول، نفس های میوه ای و ادرار زیاد را داشته باشد.

 پرچم قرمز بعدی:

سطح قند خون بالا باقی می ماند. دیابت نوع ۱ اغلب منجر به: کاهش وزن، اشتهای زیاد، فقدان انرژی و خواب آلودگی می شود.

 مشکلات پوستی:

خیلی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ دچار بیماری های پوستی ناراحت کننده می شوند که از آن رنج می برند. از جمله مشکلاتی که می توان به آنها اشاره کرد:

  • عفونت های باکتریایی
  • عفونت های قارچی
  • خارش
  • خشکی پوست
  • گردش ضعیف خون

دخترانی که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند بیشتر احتمال دارد که به عفونت های قارچی در دستگاه تناسلی دچار شوند. در کودکان نیز می تواند بیماری کاندیدیاز که شکل شدید بثورات پوشک ناشی از مخمر را ایجاد کند و این به راحتی می تواند از نواحی پوشک به ران و معده گسترش پیدا کند.

عوارض خطرناک دیابت نوع ۱:

وقتی قند خون شما کنترل نشده باشد دیابت نوع ۱ می تواند علائم جدی تری را به همراه داشته باشد. مانند: بی حسی یا سوزش در پاها، تاری دید و قند خون پایین (هیپو گلیسی) را داشته باشد. اگر قند خون شما خیلی بالا یا خیلی پایین باشد و در حال نوسان باشد می تواند شما را به یک کمای دیابتیک ببرد. قبل از اینکه هریک از این علائم برای شما اتفاق بیفتد به پزشک مراجعه کنید زیرا به درمان اورژانسی نیاز دارید.

کتون ها و کتواسیدوز:

اگر خودتان را درمان نکنید، دیابت نوع ۱ سلول های بدن شما را از قند برای تولید انرژی محروم می سازد. بدن شما به جای آن شروع به سوزاندن چربی می کند که باعث می شود کتون در خون شما ساخته شود که این اسید ها می توانند بدن شما را مسموم کنند. علاوه بر  این ممکن است تغییرات دیگری را در خون شما ایجاد کنند. همچنین می تواند یک بیماری تهدید کننده حیات به نام کتواسیدوز دیابتی را ایجاد کند. این یک مورد اورژانسی است که باید به سرعت درمان شود.

بسیاری از پزشکان به شما بایدها و نبایدهای غذایی را توضیح می دهند و یک برنامه غذایی سالم برای شما در نظر می گیرند. واقعیت این است که هیچ چیزی خارج از محدوده غذایی شما وجود ندارد. شما می توانید مواد غذایی شیرین را به عنوان بخشی از رژیم غذایی کنار بگذارید زیرا در درمان و کنترل قند خون شما کمک می کنند. با تیم مراقبت های پزشکی همراه باشید و از غذاها و موادی که پزشک شما را از خوردن آن منع می کند بپرهیزید و فعالیت های مناسب ورزشی را آغاز کنید. همیشه و در همه حال قند خود را بررسی کنید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *