افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دیابتی ها مراقب این بیماری ها باشید

دیابتی ها مراقب این بیماری ها باشید

type-2-diabetes

دیابت خودش نیز باعث بروز بیماری هایی می شود که در این مطلب مطالعات پژوهشگران را درباره دیابتی ها مراقب این بیماری ها باشید با ما همراه باشید در ادامه مطلب .

با توجه به تحقیقات جدید، دیابت می تواند انتقال بیماران مسن را از بیمارستان به خانه پیچیده تر کند، در حالی که مولتی موربیدیتی(ابتلا به چند بیماری بصورت همزمان) می تواند دوره ی بهبود را در خانه به تاخیر اندازد.

محققان دانشگاه پرستاری کالج مرکزی فلوریدا به بررسی اطلاعات ۹۶ بزرگسال ۶۵ ساله و مسن تر پرداختند. از این افراد نمونه هایی ظرف چهار ساعت از مرخص شدن از بیمارستان گرفته شد. ابتلا به دیابت در تمام بیماران قبل از بستری در بیمارستان محرز شده بود و این افراد حداقل بمدت ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری بودند.

دانشمندان اطلاعاتی شامل وضعیت سلامت عمومی، وضعیت دیابت و آمادگی مرخص شدن از بیمارستان بر اساس مقیاس آمادگی برای ترخیص از بیمارستان را از این بیماران ثبت کردند.

نتایج انتقال بر اساس مواجهه ی بیمار با مشکلات غیر منتظره و پس از مرخص شدن از بیمارستان اندازه گیری شد.این اطلاعات با انجام مصاحبه های تلفنی ۷ و ۳۰ روز پس از ترخیص جمع آوری شد.دوره ی ریکاوری(بهبودی) در خانه از طریق گزارش خود بیمار و اقداماتی که برای رفع مشکلات تطابق پس از مرخص شدن از بیمارستان انجام شده بود، ارزیابی گردید.

مشکلات چندگانه از جمله مشکلات کنترل دارو و قند خون در این بیماران رایج بود – ۷۵ درصد از بیمارانبه چندین بیماری بصورت همزمان مبتلا بودند و بیماری های مزمن دیگری بغیر از دیابت در این افراد شایع بود.

۹۸ درصد از شرکت کنندگان به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند که بطور قابل توجهی مولتی موربیدیتی در این افراد را تحت تاثیر قرار می داد ، در حالی که ۴۶ درصد از این افراد به ۳ عارضه یا بیشتر از عوارض مرتبط با دیابت مبتلا بودند.

۴۴.۹  درصد از این افراد با مشکل مدیریت داروها در گذار از بیمارستان به مراقبت در خانه(حمایت و مراقبت بهداشتی بیماران در خانه توسط افراد دارای مجوز در این زمینه) روبرو بودند؛ ۳۹.۷ درصد در کنترل دیابت خود مشکل داشتند  و ۵۴.۹ درصد با مدیریت یک مشکل بهداشتی غیر مرتبط با دیابت در چالش بودند.

محققان می گویند: یافته های این مطالعه نشان می دهد که غربالگری پی در پی برای بررسی مشکلات افراد مسن مبتلا به دیابت پس از مرخص شدن از بیمارستان و مداخلات زود هنگام برای رفع مشکلات تطابق با شرایط پس از مرخص شدن از بیمارستان و انتقال به خانه، ممکن است برای افراد مسن مبتلا به دیابت، حتی زمانی که سوابق اخیر بیمار نشان دهنده ی کنترل مناسب قند خون است، مفید باشد.

دانشمندان توصیه می کنند وضعیت سالمندان دیابتی در ماه اول پس ازخروج از بیمارستان بطور فشرده  تری پیگیری شود.

پزشکین : دیابتی ها مراقب این بیماری ها باشید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *