افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دوپامین چه تاثیری روی مغز دارد ؟

 

 

  • رابطه جنسی اینترنتی به طور خاصی مسیر پاداش را فریب می دهد چرا که همیشه یک کلیک فاصله هست. آن می تواند یا خودتان جای خالی را با گزینه مناسب پر ،یک زوج جدید باشد، یا یک صحنه غیر معمول، یک عمل جنسی عجیب کنید.

 

 

این مقاله خلاصه بررسی برخی از مفاهیم در مورد رابطه جنسی و اثرات آن می باشد. چه اتفاقی می افتد وقتی شما یک موش نر را در قفسی با یک موش ماده پذیرنده تنها بگذارید؟ ابتدا یک ارتباط جنسی پر شور را می بینید. سپس تدریجا موش نر از آن ماده خسته می شود.

اگر ماده بیشتر بخواهد، نر دیگر نمی خواهد. اما، اگر موش ماده اصلی را با یک ماده تازه نفس عوض کنید، نر بلافاصله دوباره تحریک می شود و با شجاعت تلاش می کند که او را باردار کند. شما می توانید این پروسه را با ماده های تازه آنقدر تکرار کنید تا جایی که نر کاملا از بین برود.


این مساله Coolidge effect (اثر کولیج) – یا واکنش خودکار به زوج های جدید نامیده می شود .جالب است که مردان وقتی که یک فرد برای رابطه جنسی جدید می بینند اسپرم جنبنده بیشتری انزال می کنند و این را نیز سریع تر انجام می دهند. این واکنش خودکار و قوی به تازگی شهوت چیزیست که در اصل باعث می شود افراد در رابطه جنسی اینترنتی گیر بیفتند.

مانند موش آزمایشگاهی، شما نیز دارای یک مکانیزم غریزی در مغز خود هستید که شما را وادار به باردار کردن ماده های دو بعدی، نر ها (یا هرچیز دیگر) در صفحه نمایش می کند. اثر کولیج در جنس ماده نیز اتفاق می افتد. مطالعات نشان می دهند که، وقتی موقعیتش باشد، ماده های شکارچی کمتر از نرها در امور جنسی بی قاعده نیستند. مدار غریزی مغز شما احساسات، امیال، تحریکات و قدرت تصمیم گیری ناخودآگاه را پوشش می دهد. آنها آنقدر کار خود را خوب انجام می دهد که تکامل نیازی ندیده زیاد آن را تغییر دهد، حتی از زمانی که انسان هنوز انسان نبود.

درخواست مغز برای دوپامین بیشتر

برای شما، موشها و تمام پستانداران، میل و انگیزه دنبال رابطه جنسی رفتن عمدتا از یک ماده شیمیایی عصبی به نام دوپامین سرچشمه می گیرد. دوپامین بخش مرکزی و بدوی مغز را شارژ می کند که “مسیر پاداش” نامیده می شود. اینجا مکانیست که ما هوس، طلب و لذت را تجربه می کنیم، و جایی که ما معتاد می شویم.

این مسیر پاداش باستانی شما را وادار به انجام دادن کارهایی می کند که زنده ماندن شما را تضمین کنند، یا شما را ترغیب کنند تا ژنهای خود را انتقال بدهید. در بالای لیست پاداش انسانی ما، غذا، رابطه جنسی، عشق، دوستی، و تجربه کردن چیزهای تازه هستند. در مقایسه با مواد شیمایی اعتیاد آور، به اینها “تقویت کننده های طبیعی” گفته می شود. هدف تکاملی دوپامین ترغیب کردن شما برای انجام دادن کارهاییست که به نفع ژنهای شماست.

هرچه آن کار بزرگتر باشد، شما بیشتر آن را خواهید خواست. اگر دوپامینی در کار نباشد شما آن را نادیده خواهید گرفت. کیک شکلاتی و بستنی؟ یک انفجار بزرگ! کرفس؟ نه زیاد! تحریک جنسی بیشترین انفجار دوپامین را در مسیر پاداش انجام می دهد. گرچه دوپامین اغلب به عنوان “مولکول لذت” یاد شده، اما این از لحاظ تکنیکی درست نیست. دوپامین به طور کلی نتایج ، در باره طلب و جستجو برای پاداش است، یا انتظار و خواستن.

تاثیر دوپامین بر لذت 

دوپامین انگیزه و میلی را که برای تعقیب پاداش یا اهداف بلند مدت لازم است ایجاد می کند. گرچه این بحث بر انگیز است اما به نظر می رسد که پاداش نهایی یا حسهای خوب از مخدرها ریشه میگیرند. اما به زبان ساده: دوپامین خواستن است، مخدرها دوست داشتن هستند. همانطور که روانشناسی به نام سوزان وینسچنک توضیح داده، پیامرسان عصبی دوپامین موجب لذت در انسانها نمی شود، بلکه بیشتر موجب یک رفتار جستجوگر می شود. او نوشته است: “دوپامین موجب می شود ما بخواهیم، میل داشته باشیم، طلب و جستجو کنیم .

ولی آن سیستم مخدر است که موجب می شود فرد احساس لذت کند. اما؛ سیستم دوپامین از سیستم مخدر قوی تر است، ما بیش از آنچه راضی (ارضاء) شویم میخواهیم و می طلبیم، یه عبارتی شاید بشود اعتیاد را “جنون بیشتر خواستن” نامید.

دوپامین و درخواست تازگی بیشتر

دوپامین فرد را به جستجو کردن چیزهای تازه را ترغیب می کند. یک ماشین جدید، یک فیلم تازه منتشر شده، جدید ترین ابزار… ما همه به دوپامین قلاب شده ایم. مانند هرچیز جدید وقتی دوپامین کاهش می باید هیجانش از بین می رود. اثر کولیج اینگونه عمل می کند: مسیر پاداش موش در پاسخ به همان ماده دوپامین کمتر و کمتری ترشح می کند، اما برای یک ماده جدید دوپامین زیادی فوران می کند. به نظر آشنا می رسد؟

تعجب ندارد، موشهای و انسانها وقتی پای واکنش به تحریک جنسی جدید در میان باشد، تفاوت زیادی ندارند. به عنوان مثال، وقتی محققین استرالیایی یک فیلم مستهجن را مکرارا به افراد تحت آزمایش نشان دادند، اندامهای تناسلی فرد و گزارش آنالیزها هر دو افت زیادی را در میزان تحریک نشان دادند. خوب همان “قدیمی قدیمی” خسته کننده می شود. خو گرفتن نشانه ی کاهش یافتن دوپامین می باشد.

پس از ۱۸ بار نمایش، وثتی که افراد تحت آزمایش حوصلشان سر رفته بود و در حال تکان دادن سرهای خود بودند، محققین یک فیلم تازه را برای دور ۱۹ و ۲۰ به نمایش گذاشتند. اوه! افراد و اندام های تناسلیشان دوباره متمرکز و فعال شدند. (بله، در این آزمایش جنس مؤنت هم همین نشانه ها را بروز داد).

رابطه جنسی اینترنتی به طور خاصی مسیر پاداش را فریب می دهد چرا که همیشه یک کلیک فاصله هست. آن می تواند یا خودتان جای خالی را با گزینه مناسب پر ،یک زوج جدید باشد، یا یک صحنه غیر معمول، یک عمل جنسی عجیب کنید.

با باز کردن تبهای زیاد در مرورگر اینترنتی و کلیک کردن برای ساعتها، شما می توانید تعداد زوج های جنسی را در هر ۱۰ دقیقه تجربه کنید که اجداد شکارچی ما در طول مدت زندگیشان تجربه می کردند. تحقیقات تائید می کنند که انتظار پاداش و تازگی هر یک دیگری را تقویت می کنند تا هیجان را افزایش دهند و سیستم لیمبیک مغز را مجدد سیمکشی کنند. رابطه جنسی اینترنتی چیزیست که دانشمندان آن را محرک فوق عادی می نامند. اینها نسخه اغراق آمیز و شاید مصنوعی تحریکات معمولی هستند، که ما در اثر اشتباه و ناآگاهی آنها را به طرزی غیر طبیعی ارزشمند می شماریم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *