افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دومین دلیل مرگ و میرها ناشی از بیماری های قلبی

بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علت مرگ در دنیا

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر در دنیا هستند.

«محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که سرطان، رشد غیرطبیعی و خارج از کنترل قسمتی از یک بافت یا یک عضو بدن است که موجب می‌شود سلول‌ها به سرعت و بدون نظم رشد و تکثیر یابند، گفت: سرطان‌ها بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر در دنیا هستند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۴ میلیون مورد جدید و ۸.۲ میلیون مرگ ناشی از سرطان در دنیا گزارش شده است. انتظار می‌رود تعداد مورد جدید سرطان طی دو هفته آتی حدود ۷۰ درصد افزایش یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: با افزایش امید به زندگی و افزایش سالمندان در جمعیت کشور انتظار می‌رود موارد بروز سرطان در دهه آینده به شدت افزایش یابد و تغییر در عادات غذایی مردم، گسترش شهرنشینی و افزایش مصرف غذاهای آماده موجب بروز افزایش بروز سرطان‌ها شده است.

صائینی خاطرنشان کرد: رعایت برخی نکات می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. سرطان‌های دیگری هم هستند که ارتباط آنها با استعمال دخانیات به اثبات رسیده است. از آن جمله می‌توان سرطان‌های دهان، گلو، حنجره، مری، مثانه و پانکراس را نام برد درمان این سرطان هم به نوبه خود مشکل و گاه غیر ممکن است.

این مسئول افزود: از تماس زیاد با نور خورشید بپرهیزید. سرطان پوست که جزو یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها هستند و ارتباط اثبات شده‌ای با میزان تابش اشعه خورشید به بدن دارد. تماس طولانی مدت و شدید با نور آفتاب به خصوص در افرادی که پوست روشن داشته و به سرعت دچار آفتاب سوختگی می‌شوند، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد سرطان‌های مختلف پوستی می‌شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان خود و کودکتان  را از تابش شدید آفتاب محافظت کنید.

صائینی یادآور شد: سرطان در ابتدا یک بیماری محدود و کوچک است که اگر به موقع تشخیص داده و درمان شود شانس بهبودی کامل آن بسیار زیاد است. توجه به علایم کوچکی که در ابتدای ایجاد سرطان پیدا می‌شود، می‌تواند باعث تشخیص زودرس سرطان شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *