افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دندان سالم، لبخند زیبا

جشنواره دندان سالم، لبخند زیبا برگزار می‌شود

جشنواره سلامت دهان با عنوان «جشنواره دندان سالم، لبخند زیبا» با موضوع تبلیغ و ترویج فرهنگ سلامت دهان و مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان سوم و چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه از شایعترین بیماریهای جمعیت بشری است که گروههای سنی مختلف را در تمام نقاط جهان گرفتار کرده است. براساس نتایج پیمایش کشوری سلامت دهان در سال ۱۳۹۱، هر کودک شش ساله ایرانی به طورمتوسط ۵ دندان پوسیده دارد که این شاخص در مقایسه با سال ۱۳۸۳ افزایش ۷ درصدی داشته است.

وضعیت پوسیدگی دندانی در بزرگسالان به مراتب بدتر است، به طوری که بر اساس آمار منتشره از سوی  وزارت بهداشت، به طور متوسط در گروه افراد ۴۵ ساله، حدود ۱۲ دندان بر اثر پوسیدگی از دست رفته یا آسیب دیده اند. از لحاظ بیمارهای لثه نیز بالغین ایرانی در وضعیت نامناسبی به سر می برند، به طوریکه بر اساس مطالعات نزدیک به صد درصد افراد میانسال مشکل لثه ای دارند و ۱۰ درصد از این افراد، از مشکلات شدید لثه رنج می‌برند. از لحاظ رفتارهای بهداشتی، هنوز جامعه ایرانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و استفاده از مسواک دوبار در روز همچنان در قشر وسیعی از جامعه به طرز صحیح انجام نمی گیرد و استفاده از نخ دندان نیز کمتر مورد توجه مردم قرار دارد.

با توجه به نقش مهم پیشگیری در کنترل بیماریهای دهان و دندان، لازم است ارتقای کیفیت محصولات بهداشتی مرتبط با سلامت دهان از جمله مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و دهانشویه ها بیشتر مورد دقت قرار گیرند.در حال حاضر محصولات بهداشتی دهان و دندان ایرانی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی کمتر مورد توجه مجامع علمی و همچنین عموم مردم بوده اند.

با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، لازم است تا این محصولات با حمایت و کمک مراکز علمی صاحب نظر شناسایی، معرفی و مورد ارزیابی  قرار گیرند و در جهت ارتقاء کیفی آنها تلاش شود. در نتیجه این محصولات بیشتر مورد اعتماد مردم و دندانپزشکان قرار خواهند گرفت و می توانند جایگاه شایسته خود را در بازار داخلی به دست آورند. در نهایت از این طریق می توان با افزایش تولید ملی  و همچنین به بهبود وضعیت اشتغال کمک کرد.

با توجه به اینکه گروه هدف برنامه های ارتقای سلامت دهان عموم مردم و به خصوص دانش آموزان هستند، جشنواره سلامت دهان با عنوان «جشنواره دندان سالم، لبخند زیبا» با موضوع تبلیغ و ترویج فرهنگ سلامت دهان و مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان برگزار می‌شود.

از اهداف این جشنواره می توان به ترویج فرهنگ رعایت بهداشت دهان، ترویج فرهنگ مراجعه منظم به دندانپزشکی، جلب حمایت و تشکیل سازمان های مردم نهاد اشاره کرد.

در این جشنواره جلسات آموزش بهداشت چهره به چهره برای شرکت کنندگان توسط اساتید و دانشجویان دندانپزشکی و همچنین برنامه های فرهنگی-هنری با موضوع سلامت دهان برای خانواده ها و کودکان برگزار می شود.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع سلامت دهان در بین کودکان مدارس ابتدایی نیز از برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره دندان سالم، لبخند زیبا  سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *