افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دل درد عصبی چیست و چگونه درمان می شود

 

  • اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دل دردهای عصبی دارید بیش از هر چیزی باید به رژیم غذایی خود و آنچه که در طول روز می خورید توجه داشته باشید. افراط و تفریط نکنید ، مصرف مواد و خوراکی های محرک را به حداقل برسانید.

دکتر اوز ، با توجه به تحقیقاتی که پیرامون جراحی قلب با حداقل آسیب به آن و همچنین پیوند قلب و موارد مشابه دیگیری که داشته است تا کنون بیش از ۴۰۰ مقاله و کتاب پزشکی  از خود بجای گذاشته است  که در همین زمینه جوایز ارزنده بسیاری را هم ازان خود کرده است.

از جمله افتخارات دکتر اوز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عنوان بهترین پزشک سال

دریافت کننده جایزه بهترین کتاب در زمینه سلامت قلب

دریافت کننده جایزه بهترین محقق از انجمن لیزر آمریکا

یکی ازانصد مسلمان تاثیر گذار جهان

قابل اعتماد ترین پزشک شرکت کننده در برنامه های تلویزیونی

درد های مداوم ، نفخ ، آروغ زدن ، مشکل در هضم و گوارش از جمله مشکلاتی است که در نتیجه دل دردهای عصبی برای فرد ایجاد می شود. این دل دردها غیر قابل پیش بینی هستند و زمانی که بروز می کنند واقعا فرد را گرفتار و عاجز  می کنند. این گونه دل دردها ناگهان بروز می کنند و چون خیلی شدید هستند موجب می شوند فرد کلافه ، ناراحت و عصبی شود.

مشکل روده تحریک پذیر نوعی اختلال در دستگاه گوارش است که روال عادی و معمول حرکات روده را تحت تاثیر قرار می دهد . این مشکل بعد از سرما خوردگی مهم ترین دلیل مرخصی گرفتن کارمندان از محل کار و غیبت دانش آموزان در مدرسه است.

متاسفانه این مشکل هیچ درمان قطعی و ثابتی ندراد و داروهایی که تجویز می شوند فقط می توانند این مشکل را تا حدی کنترل کرده و تسکین دهند و نه درمان. متخصصین دلایل متفاوتی برای بروز این مسئله شناسایی کرده اند و هنوز مطمئن نیستند که اصلی ترین دلیل کدام است. یکی از دلایل که متخصصین گمان می کنند می تواند از مهم ترین دلایل بروز این مشکل باشد حساس بودن بیش از حد سلول های روده است. دلیل دیگر این است که شاید روده فرد به هورمون های استرس بیش از حد نرمال و بیش از افرادی که چنین مشکلی ندارند ، واکنش نشان می دهند. سرتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که در روده ها نیز به وفور یافت می شود. سروتونین در بروز حالات افسردگی نیز نقش مهمی ایفا می کند. برای تشخیص درست این بیماری ، پزشک بیش از هز چیزی به کسب اطلاعات دقیق و درست در مورد سابقه بیماری و اطلاعات کاملا دقیقی از بیمار نیاز دارد ، به همین دلیل برای تشخیص دقیق و درست گاهی چند سال بررسی و آزمایشات مختلف صورت می گیرد تا در نهایت پزشک به یک نتیجه قطعی دست یابد.مسیر تشخیص این بیماری سفری طولانی است ، پزشکان ابتدا تمام  موارد مشکوک را مورد بررسی قرار می دهند ، از جمله اینکه بررسی می کنند که آیا فرد انگل دارد یا نه ، آیا به گلوتن حساسیت دارد یا نه ، آیا مشکلات روده ای هر چند کوچک دیگری دارد یا نه و آیا مشکل عدم تحمل لاکتوز دارد یا نه ، بعد از دست یابی به پاسخ دقیق و درست موارد ذکر شده ، پزشک زمانی تشخیص نهای خود مبنی بر عصبی بودن دل دردها را بیا می کند که :

فرد بعد از حادثه ای که موجب عصبانی و ناراحتی او شده است برای مدت حداقل سه ماه بیشتر اوقات شبانه روز دردهای شکمی داشته باشد و یا احساس گرفتگی عضلات در ناحیه شکم کند.

وضعیت مدفوع فرد با قبل به طور کلی متفاوت باشد و مشکلاتی از قبیل یبوست و اسهال پیدا کرده باشد و به تازگی گرفتار بی اختیاری در دفع مدفوع شده باشد.

فرد هنگام دفع احساس ناراحتی و فشار بیش از حد کند.

فرد در مدفوع خود خون ببیند.

فرد به طور مداوم نفخ و گرفتگی کند.هیچ درمان ثابتی برای تمام افرادی که از این مشکل رنج می برند وجود ندارد ، هر درمان برای افراد مختلف نتایج مختافی در بر دارد. نوع درمان بسته به شرایط جسمی و فیزیکی افراد مختلف ، سابقه بیماری های مختلف و نوع داروهایی که فرد به دلیل این مشکل و دیگر بیماری های احتمالی مصرف م یکند . متفاوت است. به همین دلیل گاهی یک روش درمانی بر روی یک فرد تاثیر قابل قبولی دارد در حالی که بر فرد دیگر هیچ اثری ندارد ، پس اگر شما و اطرافیانتان با این مشکل مواجه هستید هرگز روش درمانی خاصی که روی شما تاثیر مثبت داشته را به دیگران توصیه نکنید و تجویز راهدرمان را به پزشک واگذار کنید.

درمان این مشکل کاملا مبتنی بر روش آزمون و خطاست.

در این قسمت چند راهکار ارائه شده که در موارد مختلف به افرادی که از این مشکل رنج می برند پیشنهاد می شود:

رژیم غذایی:

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دل دردهای عصبی دارید بیش از هر چیزی باید به رژیم غذایی خود و آنچه که در طول روز می خورید توجه داشته باشید. افراط و تفریط نکنید ، مصرف مواد و خوراکی های محرک را به حداقل برسانید.

احتمال زیادی وجود دارد که افرادی که بیشتر اوقات اسهال دارند یا زمانی که عصبانی می شوند این مشکل برایشان ایجاد می شود از نوع دل دردهای عصبی باشد. قبل از هر درمانی به این افراد توصیه می شود دریابند که آیا به لاکتوز حساسیت دارن یا نه. همچنین مصرف بیش از حد میوه و سوربیتول که نوعی قند موجود در خوراکی ها است نیز می تواندن موجب بروز این مشکل و یا تشدید آن در چنین افرادی شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *