افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلیل درد پشت کاسه چشم چیست ؟

 

 

  • اسپاسم هایی که درابرو و پلک روی میدهد و یا لرزشهای غیر ارادی که در نواحی ابرو بوجود می آید به نام بلفارواسپاسم خوش خیم شناخته میشود.معمولا این دردها چندروز طول کشیده و بعد متوقف میشود.کم خوابی یا برنامه خواب نامنظم از عوامل برانگیزاننده این درد هستند.

 

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی در پشت کاسه چشم و یا در زیر ابرو احساس درد کرده باشید. احساس درد پشت کاسه چشم و یا زیر ابرو دلایل مختلفی را شامل می شود. در صورت مشاهده اینگونه درد ها لازم است تا بلافاصله از علت آن آگاهی کسب کنید؛ زیرا این درد ها می توانند از جمله علائم خطرناک اتبلا به برخی بیماری ها باشند.

 

ابتلا به سینوزیت عامل اصلی درد پشت کاسه چشم

سینوزیت به دوگونه است. یکی سینوزیت حاد که به دنبال بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی عارض می شود و بسیار پر سر و صداست و با تب و درد شدید و … همراه است و دیگری سینوزیت مزمن که متأسفانه به نظر می رسد درصد زیادی از مردم کشور ما – بسیار فراتر از آمارهای رسمی – از آن رنج می برند.

البته علائم ابتلا به سینوزیت بسیار گسترده تر است و تنها نمی توان به درد پشت کاسه چشم اکتفا کرد که پرداختن به این مطلب خود مستلزم  مطلبی جدا و مفصل است.

 

سایر عوامل درد پشت کاسه چشم

۱ – سردرد های خوشه ای

یکی از شایع ترین علل درد زیرابرو و پشت کاسه چشم, سردرد خوشه ای است که به عنوان سردرد چکشی هم شناخته میشود.این نوع سردرد,با درد شدید همراه است که چندبار درروز تکرار شده و هفته ها و ماهها طول میکشد ,متوقف شده و دوباره تکرار میشود.سردرد خوشه ای
معمولا در مردها و در میانسالی دیده میشود.دلیل دقیق سردردخوشه ای مشخص نیست با اینحال دانشمندان حدس میزنند به تنظیم نامناسب هیستامین و سروتونین مربوط باشد.از عوامل محرک این سردردها میتوان از الکل , نور شدید, کار زیاد,گرما,سیگار و دارو نام برد.

۲ – سردردهای تنشی یا عصبی

سردردهای تنشی معمولا در اطراف چشم روی داده و باعث ناآرامی میشوند.در این درد,فرد احساس میکند سرش فشرده میشود.دلیل این نوع سردرد هم هنوز مشخص نیست و استرس ,کم خوابی وشروع سرماخوردگی میتواند از محرک های آن باشد.

۳ – عفونت

یکی از اصلی ترین علل بروز درد پشت کاسه چشم ابتلا به عفونت هایی در چشم و یا اطزاف آن است. همانگونه که درد ابتدای مطلب گفته شد بروز اختلال در سینوس ها و به ویژه عفونت در آنها می تواند از علل اصلی احساس درد در پشت کاسه چشم باشد زیرا تعدادبسیار زیادی از سینوس ها در اطراف چشم متمرکز شده اند و بروز عفونت در این ناحیه می تواند سبب درد پشت کاسه چشم شود.

۴ – آب سیاه چشم

آب سیاه مربوط به افزایش فشاردر چشم است که باعث درد زیر ابرو و پشت کاسه چشم میشود.زمانی که فشار زیاد ,عصب های بینایی را تخریب کند, این درد ایجاد میشود و ممکن است فرد قادر به دیدن نباشد.البته دلیل آب سیاه هم هنوز معلوم نیست ,آب سیاه زاویه باز و آب سیاه زاویه بسته بخاطر عدم توانایی تراوش مایع درون چشم رخ میدهد وبطور پیوسته باعث افزایش فشار در چشم میشود.

۵ – اسپاسم ماهیچه

اسپاسم هایی که درابرو و پلک روی میدهد و یا لرزشهای غیر ارادی که در نواحی ابرو بوجود می آید به نام بلفارواسپاسم خوش خیم شناخته میشود.معمولا این دردها چندروز طول کشیده و بعد متوقف میشود.کم خوابی یا برنامه خواب نامنظم از عوامل برانگیزاننده این درد هستند.

۶ – التهاب شریان گیجگاهی

دردزیرابرو و پشت کاسه چشم می تواند ناشی از ناهنجاریهای عروق خونی نزدیک چشم ها و یا مشکلات عصبی در چشم باشد.وقتی شریان گیجگاهی که در کناره سر و نزدیک چشم قراردارد ملتهب شود ,درد زیرابرو بوجود می آید.

۷ – آنوریسم

آنوریسم به گشاد شدن غیرطبیعی عروق خونی مربوط میشود و آنوریسمی که در جمجمه و در مجاورت عصبهای تغذیه کننده چشم روی میدهد میتواند سبب ایجاد درد پشت کاسه چشم شود. گشادی عروق خونی به عصبها فشار آورده و باعث پارگی میشود.

۸ – فشار زیاد در جمجمه

فشار زیاد در جمجمه هم میتواند دلیل درد پشت کاسه چشم باشد. ازآنجاییکه جمجمه مانند یک ظرف سفت و سخت است , پدیده ای مانند تومورمغزی که باعث پر شدن این فضا میشود ,ایجاد فشار میکند.آبسه داخل جمجمه که در جمجمه عفونت ایجاد میکند میتواند سبب دردزیرابرو شود.

۹ – کبودی

کبودی در اطراف کاسه چشم با کوچکترین دلیل هم رخ میدهد چون گوشت در این ناحیه بسیار کم است.ورم و درد در زیرابرو میتواند از عوارض این کبودی هم باشد.

۱۰ – انحراف چشم

انحراف چشم به اختلا لی اطلاق میشود که بخاطر عدم تعادل ماهیچه چشمی , چشم به طرف داخل منحرف میشود و درد زیرابرو و پشت کاسه چشم اتفاق می افتد.

۱۱ – سرماخوردگی و آلرژی

ابتلا به سرماخوردگی و یا آلرژی باعث بسته شدن سینوس ها میشود از اینرو فشار به سر وارد شده و زیرابروها دردناک میشود.

۱۲ – میگرن

میگرن را می توان از جمله دردناک ترین انواع سردرد ها برشمرد. اصولا درد های میگرنی ریشه ارثی دارند و از والدین به فرزندان منتقل می شوند. درد های میگرنی ابتدا در یک قسمت از سر شروع می شوند و به تدریج تمام سر را در بر می گیرند. متخصصین معتقدند ابتلا به میگرن می تواند از علل اصلی بروز درد در پشت کاسه چشم باشد که برای درمان و تسکین این درد می توانید مدتی با چشمان بسته در یک اتاق تاریک به سر ببرید.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *