افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلیل خواب رفتن دست و پا چیست ؟

 

 

  • بیماری سندرم تونل مچ دست نیز با خواب رفتن دست ها خود را نشان می دهد، به گونه ای که ممکن است فرد، شب ها به دفعات با حالت خواب رفتگی دست از خواب بیدار شود. این بیماری زمانی به وجود می آید که عصبی که از مچ دست وارد پنجه و نوک انگشتان می شود، بر اثر کار زیاد یا عوامل دیگری نظیر کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت آسیب می بیند و آن منطقه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد، با یک مختصر فعالیت به خواب می رود.

سوزن سوزن شدن دست ها، پاها، و یا هر دو یک علامت بسیار شایع و آزاردهنده است. چنین احساس سوزن سوزن شدن گاهی اوقات می تواند خوش خیم و موقت باشد. برای مثال، می تواند از فشارعصبی باشد یا  هنگامی که بازوی خود را زیر سر خود قرار میدهید دست میخوابد.  “سوزن و سوزن” معمولا بدون درد  است و بزودی خوب میشود.در بسیاری از موارد،  سوزن سوزن شدن در دست ها، پاها، و یا هر دو می تواند شدید، دوره ای، و یا مزمن باشد. همچنین می تواند با   علائم  دیگر همراه باشد. مانند درد، خارش، بی حسی و درد عضله. در چنین مواردی، احساس سوزن سوزن شدن ممکن است نشانه ای از آسیب های عصبی باشد  که می تواند  منجر به صدمات ناشی از ضربه یا  استرس مکرر، عفونت باکتریایی یا ویروسی، قرار گرفتن در معرض سم و بیماری های سیستمیک مانند دیابت، باشد

۱- گردش خون ضعیف

شایع ترین علت خواب رفتن دست ها و پاها در خواب، کاهش جریان خون در دست ها و پاها است که با تغییر دادن حالت خواب می توانید آن را رفع کنید.

 

۲- دیابت

خواب رفتن دست و پا حتی هنگام بیداری ممکن است نشانه دیابت باشد.مهم ترین و شایع ترین بیماری مربوط به اعصاب محیطی، دیابت است که در تغذیه اعصاب اختلال ایجاد می کند و از آنجا که هر چه طول اعصاب بیشتر باشد تغذیه آن ها بیشتر با مشکل مواجه می شود، اعصاب پاها آسیب پذیرترند و خواب رفتگی پاها در دیابت بیشتر مشاهده می شود. علاوه بر خواب رفتن دست و پا، در بیماران دیابتی، انواع اختلالات حسی از جمله کرختی، بی حسی، سوزن سوزن شدن و گزگز کردن دست و پا نیز مشاهده می شود.

 

۳- سندروم تونل کارپل

بیماری سندرم تونل مچ دست نیز با خواب رفتن دست ها خود را نشان می دهد، به گونه ای که ممکن است فرد، شب ها به دفعات با حالت خواب رفتگی دست از خواب بیدار شود. این بیماری زمانی به وجود می آید که عصبی که از مچ دست وارد پنجه و نوک انگشتان می شود، بر اثر کار زیاد یا عوامل دیگری نظیر کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت آسیب می بیند و آن منطقه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد، با یک مختصر فعالیت به خواب می رود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *