افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلیل بوی بد ترشحات زنان چیست ؟

 

  • برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم‌ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند.شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

گاهی اوقات برای برخی از زنان این اتفاق رخ می دهد که ترشحات آنها بد بو می شود. در مرحله ی اول این موضوع باعث نارضایتی طرفین می شود. اما نباید به صورت سطحی به آن نگاه کرد ، بوی بد این ترشحات نشانه ی یکی از شایع ترین بیماری ها یعنی بیماری های قارچی است. بوی بد نشان دهنده ی قارچی شدن محیط داخل واژن است.

عوامل فراوانی می‌توانند سبب رشد قارچ‌ها در واژه شوند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره کرد:
۱- پوشیدن لباس‌های زیر تنگ یا پلاستیکی که از عبور هوا جلوگیری ‌کند .

.

۲- استفاده از ژل یا صابون واژینال که سبب به هم ریختن ph محیط شود.

.

۳- مشکلات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری یا یائسگی.

.

۴- برخی بیماری‌ها نظیر دیابت یا مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها.بهترین کار برای پیشگیری از قارچی شدن واژن تعویض مرتب لباس‌های زیر و نوار بهداشتی در دوران سیکل ماهانه است.

.

آیا شستن واژن پس از برقراری رابطه جنسی لازم است؟
برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم‌ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند.شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

.

چرا برخی خانم‌ها در حین رابطه جنسی درد دارند؟
دلیل درد، یا خشکی واژن است یا عفونت آن که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می‌شود و در مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد.یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود، بدن و جنس‌اش ناراحت و ناراضی است.در ۵ تا ۱۰ درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل دردهای عمیق است که به هر حال باید برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه کرد.

.

آیا زایمان واژن را خراب می‌کند؟
زایمان ممکن است کمی به فرج به دلیل برشی که حین زایمان در اپیزیوتومی داده می‌شود، آسیب برساند.به محض اتمام زایمان،ماهیچه‌ها و بافت‌های رحم و واژن مجددا جمع می‌شوند البته همه چیز به نوع بافت و سن مادر بستگی دارد.

.

آیا امکان دارد به سرطان واژن دچار شویم؟
بله. اما این نوع سرطان بسیار نادر است در عوض سرطان دهانه رحم بسیار شایع است به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش احتمال ابتلا تمام خانم‌ها از ۲۰ سالگی و قبل از ۲۳ سالگی واکسن پاپیلوما ویروس انسانی را بزنند و به طور مرتب برای معاینه پیش پزشک زنان بروند.

.

افتادگی رحم یعنی چه؟
گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها و رباط‌های پرینه به وجود می‌آید رحم،مثانه و رکتوم دچار افتادگی می‌شوند تقریبا ۱۵ درصد زنان با این مشکل روبه‌رویند و اکثرا نیز در سن یائسگی به آن دچار می‌شوند. بارداری، زایمان طولانی و سخت، درشتی نوزاد و دوقلوزایی از جمله دلایل افتادگی رحم است اما این ناراحتی گاهی در زنانی که وزن نرمال دارند تنها یک بار زاییده‌اند هم دیده می‌شود.در واقع جنس بافت‌ها در این میان بسیار مهم است.در صورتی که خانم مبتلا در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی کند با کمک عمل جراحی می‌توان مشکل را برطرف کرد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *