افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل کار نکردن شکم نوزادان و راه درمان

%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b4%da%a9%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%aa%d8%a7-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

  • معمولا پزشکان توصیه می کنند برای رفع این مشکل به نوزادان کمی آب اضافی داده شود و به کودکان بزرگ تر مقدار بیشتری شیر مادر و یا شیر خشک داده شود.

 

یکی از مشکلات شایع در کودکانی که تازه شروع به غذای جامد خوردن کرده اند یبوست است. هنگامی که زمان معرفی غذای جامد فرا می رسد کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده اند بیشتر در معرض ابتلا به یبوست خواهند بود، چون معده های کوچک آن ها به هضم شیر مادر که بسیار زود هضم است و جذب آسانی نیز دارد عادت کرده است.این نوع مدفوع که شبیه سنگریزه کوچک است یبوست نام دارد. در مورد نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می کنند و یا نوزادانی که تازه غذای جامد را آغاز کرده اند گاهی یبوست رخ می دهد که کاملا طبیعی است. یبوست می تواند به دلیل عدم مصرف به اندازه کافی مایعات یا از دست دادن بیش از حد مایعات بدن به علت گرما، بیماری یا تب باشد. مدفوع یبوست ممکن است به کمی خون آغشته باشد که ناشی از تحریک مقعد با مدفوع سفت است.

معمولا پزشکان توصیه می کنند برای رفع این مشکل به نوزادان کمی آب اضافی داده شود و به کودکان بزرگ تر مقدار بیشتری شیر مادر و یا شیر خشک داده شود. اگر فرزندتان غذای جامد را شروع کرده است با اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی مانند میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و اضافه کردن آلو به پوره غلات کودک این مشکل را رفع کنید. با پزشک کودک در مورد تغییر در رژیم غذایی و استفاده از آب میوه ها مشورت کنید. در صورت مشاهده علایم زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

خون یا موکوس در مدفوع

تب

استفراغ

بی اشتهایی

کاهش یا تیره رنگ شدن ادرار

کاهش فعالیت و بی حالی

 

منبع : نی نی بان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *