افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل و درمان حساسیت بو به بارداری

  • مثل بسیاری دیگر از علائم بارداری اینجا نیز مقصر اصلی هورمون‌های بارداری هستند. هورمون استروژن باعث می‌شود کوچکترین بویی که در محیط وجود دارد به بینی شما هجوم آورده و برای شما به راحتی قابل احساس باشد.

 

آیا در دوران بارداری خود قبل از آنکه وارد رستوران شوید می‌توانید منوی آنرا حدس بزنید؟ آیا بوی ساندویچ‌ها و بعضی خوراکی‌های دیگر حال شما را بهم می‌زنند؟ آیا بوی بعضی خوراکی‌های مورد علاقه شما حالا برای شما تنفر آور شده است؟ بسیاری از خانم‌های باردار نسبت به بوهای محیط حساسیت پیدا می‌کنند. افزایش حساسیت بویایی یکی دیگر از علائم شگفت بارداری است. در ادامه روش‌هایی برای کمک به حل مشکل افزایش حساسیت به بوهای در بارداری ذکر شده است.
 چه چیزی باعث افزایش حساسیت به بوها در بارداری می‌شود؟
مثل بسیاری دیگر از علائم بارداری اینجا نیز مقصر اصلی هورمون‌های بارداری هستند. هورمون استروژن باعث می‌شود کوچکترین بویی که در محیط وجود دارد به بینی شما هجوم آورده و برای شما به راحتی قابل احساس باشد.
 افزایش حساسیت به بوها در دوران بارداری در افراد مختلف چگونه است؟
تقریبا تمامی خانم‌های باردار تغییرات حس بویایی خود را تجربه می‌کنند. اینکه این تغییر چقدر برای شما مهم بوده و چقدر بر شما اثر می‌گذارد باعث ایجاد تفاوت‌هایی در افراد مختلف می‌شود. مثلا برخی از دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که افزایش قدرت بویایی خانم‌های باردار عامل اصلی ناخوشی صبحگاهی و حالت تهوع است. نتایج یکی از مطالعات نشان داده است خانم‌هایی که در زمان تولد فاقد قدرت بویایی بوده‌اند در دوران بارداری خود دچار ناخوشی صبحگاهی نخواهند شد. افزایش حس بویایی گاهی برای خانم‌های باردار خیلی دردسرساز می‌شود و حتی آنها ترجیح می‌دهند قدرت بویایی خود را از دست بدهند اما در عوض حالت تهوعشان از بین برود!
برای حل مشکل بویایی در بارداری چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید؟
شما نمی‌توانید حس بویایی خود را از بین ببرید ولی می‌توانید از بوهایی پرهیز کنید که باعث آزار و اذیت‌تان می‌شوند (به ویژه بوهایی که باعث تشدید ناخوشی صبحگاهی و سایر علائم بارداری می‌گردند). به همین منظور کارهای زیر را انجام دهید:
رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید. تنها غذاهایی را بپزید و بخورید که واقعا برای شما قابل تحمل هستند.
اجازه دهید هوای تازه وارد خانه شود. هر وقت که می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شده و بوی غذا و بوی نامطبوع از خانه خارج شود.
نظافت را بیشتر رعایت کنید. لباس‌های خود را بیش از قبل بشویید زیرا پارچه می‌تواند در خود بو را تا مدت زیادی حفظ نماید (حتما از دیگران کمک بگیرید).
از لوازم بهداشتی و آرایش معطر استفاده نکنید. از لوازم بهداشتی و آرایشی و مواد پاک کننده فاقد رایحه یا با بوی کم استفاده کرده و استفاده از مواد معطر را به بعد از بارداری موکول نمایید.
از ادکلن‌ها و دئودورانت‌ها استفاده نکنید. توصیه می‌شود ادکلن‌های خود را کنار بگذارید و از دوستان و همکاران خود هم بخواهید به منظور راحتی شما استفاده از اینها را محدود نمایند. از افراد سیگاری دوری نمایید.
از کالاهای مناسب استفاده کنید. سعی کنید اطراف شما رایحه‌های مورد علاقه شما وجود داشته باشد رایحه نعنا، لیمو زنجبیل و سایر گیاهانی که باعث کاهش ناخوشی صبحگاهی می‌شوند از این جمله هستند.
منبع : نی نی بان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *