افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل زودتر پیر شدن پوست را بشناسید

عادات بدی که پیرتان می کند

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ ما هیچ راه فراری از گذر زمان نداریم، پیر می شویم و بدنمان فرسوده می شود. اما این گذر زمان برای همه یکسان نیست. بعضی ها در ۶۰ سالگی شبیه ۴۰ ساله ها هستند و بعضی در ۳۰ سالگی شبیه ۵۰ ساله ها!

بعضی ها خوش شانس هستند که به طور ژنتیک جوان تر می مانند. اما انتخاب ها و عادات ما در زندگی نقش بزرگی در جوان ماندن ما ایفا می کند.

این عادات منفی باعث می شود زودتر پیر شوید.

  • استفاده نکردن از ضد آفتاب

قطعا کمی مشکل خواهد بود که هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب بزنید، اما باید بدانید که آفتاب فقط باعث ایجاد سرطان نمی شود. آفتاب پوست شما را چروک و لکه دار می کند.

۹۰ درصد پیر شدن پوست به خاطر آفتاب ایجاد می شود، بنا بر این استفاده هر روزه کرم ضد آفتاب بهترین عادتی است که شما را جوان نگه خواهد داشت. باید بدانید فقط آفتاب تابستان نیست که پوست را خراب می کند، در روز های ابری زمستان هم اشعه UVA  که بیشترین آسیب را به پوست می زند می تواند از ابر و از شیشه عبور کند و پوست شما را بیازارد.

  • سیگار کشیدن

در این مورد هیچ چیز قانع کننده تر از تحقیقی نیست که در سال ۲۰۱۳ روی دو قلوها انجام شد. نتیجه این تحقیق تفاوت های آشکار در میزان پف زیر چشم، پلک های متورم و چین و چروک را در دو فرد دوقلویی که یکی سیگار می کشید و دیگری نه نشان می داد.

این تحقیق همچنین نشان می داد حتی مدتی به کوتاهی ۵ سال سیگاری بودن چه تاثیر محسوسی روی چهره دو قلوها داشت.

  • خشم و کینه

خشم، استرس و کینه به دل گرفتن نه تنها شما را از درون تخریب می کند، بلکه باعث پیری زودرس در شما می شود. نگرش می تواند شخص را به شدت سخت و سازش ناپذیر کند، به طوری که بدن را نیز به همین حالت در آورد. شخصی که نتواند ریلکس باشد نمی تواند درمان یابد. بدن به طور طبیعی خودش را التیام می بخشد، اما برای این کار نیاز به آرامش و ریلکس بودن دارد.

خشمگین بودن با بیماری های قلبی و افسردگی با پیری زودرس ارتباط تنگاتنگی دارند.

شاید راهی برای فرار از استرس و خشم نداشته باشید، اما می توانید با تمرکز، ورزش و راه های مثبت دیگر این خشم و اضطراب را از بدنتان خارج کنید.

  • نزدن عینک آفتابی

وقت آن رسیده است که یک عینک آفتابی در هر کدام از کیف هایتان داشته باشید! جمع کردن دائمی چشم ها می تواند منجر به چین و چروک های عمیقی شود. مخصوصا در تابستان ها و روزهای آفتابی و حتی روزهای برفی! نزدن عینک آفتابی می تواند منجر به  ایجاد خطوط ریز دور چشم ها و نهایتا پیر شدن شما شود.

  • خوابیدن روی صورت

اگر طاقباز نمی خوابید، وقت آن رسیده است که مدل خوابیدنتان را عوض کنید! چین و چروک های خوابیدن واقعی هستند و می توانند دائمی باشند.

اگر یک شب را روی شکم و صورت بخوابید چیزی نمی شود، اما اگر این را تبدیل به عادت کنید و یک شب پشت شب دیگر و سال پشت سال این طوری بخوابید، قطعا چروک های بدون بازگشتی روی صورتتان ایجاد می کنید. روی پشت یا روی پهلو بخوابید و تا می توانید از جنس های لطیف مثل ابریشم برای روبالشی استفاده کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *