افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل بروز جوش در این نقطه از صورت

how-to-get-rid-of-acne

  • از آنجایی که این‌ جوش‌ها نوعی آکنه‌های کیستی هستند، بهترین کار این است که سر سفید آن را نچلانید و بگذارید شدتش کم شده و یا لااقل بگذارید متخصص پوست این کار را انجام دهد

 

آیا تا به حال شده از این مسئله تعجب کنید که چرا هر دو هفته یک بار درست در یک نقطه خاص از صورت‌تان جوش می‌زند؟ جوش‌ها به دو دلیل در یک نقطه بروز پیدا می‌کند.
نخست این‌که در زیر لایه‌های سطحی پوستی، جوشی که متورم شده و به سر آن می‌رسد می‌تواند در مکان مشابهی بروز پیدا کند. این تورم زمانی رخ می‌دهد که منافذی که شبیه لوله‌های درازی هستند بیرون زده و باعث می‌شوند چربی به سطح پوست بیاید. این چربی، شکل بالن‌مانندی در زیر پوست درست کرده و بسته به این‌که چه میزان تولید شده است، متورم شده یا از شدت بادش کاسته می‌شود.
ثانیا باید گفت اگر عادت دارید دائما به صورت‌تان دست بزنید، متوجه خواهید شد که در یک نقطه از صورت‌تان جوش زده است. لمس دائمی یک نقطه از صورت باعث می‌شود که چربی و کثیفی به سمت منافذ هدایت شده و منجر به شکل‌گیری جوش شود.
نحوه روبرو شدن با جوش
از آنجایی که این‌ جوش‌ها نوعی آکنه‌های کیستی هستند، بهترین کار این است که سر سفید آن را نچلانید و بگذارید شدتش کم شده و یا لااقل بگذارید متخصص پوست این کار را انجام دهد. اگر این جوش‌های سرسفید را بترکانید، ممکن است ناحیه مورد نظر به خوبی تخلیه نشود و دوباره ملتهب و باعث بروز جوش شود.  به منظور پیشگیری از مسدود شدن منافذ، ‌از اسید سالیسیلیک برای از بین بردن چربی اضافی و پاک نگه داشتن ناحیه مورد نظر استفاده کنید. استفاده از محصولاتی که حاوی پروکسید بنزوئیل هستند می‌تواند باکتری‌هایی را بکشد که در پوست لانه کرده و مسبب آکنه‌اند.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *