افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل بالا رفتن تپش قلب شدید

  • اگر تپش قلب به صورت ناگهانی بروز کند خطرناک خواهد بود. همچنین درد شدید ناحیه سینه، حالت تهوع و تعریق زیاد از جمله نشانه‌های بیماری قلبی است .

 

محمدرفیع خورگامی،  فوق تخصص قلب کودکان اظهار داشت: قلب مانند یک الکتروموتور عمل می‌کند و با جریان الکتریکی پمپاژ خون را انجام می‌دهد که اگر این سیستم به دستی عمل نکند ممکن است عمل پمپاژ خون با تندی یا کندی صورت گیرد. احساس سرگیجه و از دست رفتن هوشیاری معمولاً با تپش قلب بروز می‌کند همچنین استرس شدید، بیماری‌های عمومی بدن، کم‌خونی و اختلالات تیروئید می‌تواند باعث بروز تپش قلب شود.

وی گفت: اگر تپش قلب به صورت ناگهانی بروز کند خطرناک خواهد بود. همچنین درد شدید ناحیه سینه، حالت تهوع و تعریق زیاد از جمله نشانه‌های بیماری قلبی است لذا توصیه می‌شود این کودک با مراجعه به پزشک و انجام ‌آزمایش‌های کم‌خونی و اختلالات تیروئید از نبود بیماری قلبی اطمینان یابد.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: بیماری‌های مادرزادی قلب به دو دسته تقسیم می‌شود که یکی از نشانه‌های آنها کبودی لب‌هاست که لازم است مادران در دوران نوزادی و شیرخوارگی به این موضوع دقت داشته باشند. بهترین روش تشخیص بیماری‌های قلبی در سنین نوزادی توجه به لب‌ها و زیر ناخن کودکان است که اگر این دو ناحیه حالت کبودی داشته باشد ممکن است نوزاد به بیماری قلبی مبتلا شده باشد.

خورگامی در پایان گفت: سردی هوا، گریه بیش از حد کودک نیز باعث کبودی لب‌ها خواهد شد که این موضوع نشان‌دهنده بیماری قلبی نیست و معمولاً علایم کبودی که به دلیل بیماری‌های قلبی است در زمان استراحت یا شیر خوردن نوزاد بروز می‌کند.

 

منبع : مشرق

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *