افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل این که گاهی هوس غذا های شیرین و شور می کنیم چیست

  • همچنین افرادی که به خوراکی های شیرین تمایل نشان می‌دهند، احتمال دارد به کمبود قند در خون، مبتلا باشند. در این حالت این افراد حتی پس از صرف غذا، به سراغ نوعی خوراکی شیرین می‌روند.

 

شتیاق برای خوردن خوراکی‌های شیرین یا شور، هرکدام نشانه‌ای از کمبود مواد مغذی خاصی در بدن هستند. در تحقیقات مشخص شده، بدن عاشقان غذاهای شور و نمکی، دچار عدم تعادل در مواد معدنی است. در واقع میزان کلسیم و منیزیم بدن این افراد بسیار کم شده است. البته احتمال دیگری مانند عدم تعادل الکترولیت‌های بدن این افراد نیز وجود دارد. خوردن تخم کدوی بوداده، می‌تواند تاحدی این اشتیاق را متعادل کند.

همچنین افرادی که به خوراکی های شیرین تمایل نشان می‌دهند، احتمال دارد به کمبود قند در خون، مبتلا باشند. در این حالت این افراد حتی پس از صرف غذا، به سراغ نوعی خوراکی شیرین می‌روند. گاهی اوقات هم فرد می‌خواهد با خوردن یک خوراکی شیرین، طعم باقیمانده از غذا در دهان را متعادل کند. البته دلیل دیگر این اشتیاق تربیت بدن به این صورت است. وقتی به خوردن خوراکی‌های شیرین عادت کنید، هر لحظه بدن‌تان در جستجوی چنین غذایی است. با خوردن میوه های سالم شیرین می توان اشتیاق به خوردن خوراکی های شیرین را کنترل کرد.

تغییر در اندازه غذاهای شور و یا شیرینی که می خوریم و مصرف غذاهای سالم که مواد مغذی مورد نیاز بدن مان را تامین کند، باعث می‌شود دایما به یک نوع خوراکی خاص اشتیاق غیرمعمول نشان ندهید

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *