افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل این که لیمو شیرین تلخ می شود چیست

  • علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین (نارینژین) و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مثل میوه‌ها بیشتر باشد وقتی که این‌ها برش می خورند و در معرض هوا قرار می گیرند، طعم آن‌ها به سمت تلخی می‌رود؛

 

لیمو شیرین یکی از میوه های فصل های سرد سال است که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.این میوه همانند نارنج و گریپ فروت وقتی برش می‌خورد تلخ می شود.اما این تلخی برای سلامت انسان مضر نیست.اگر شما هم دوست دارید دلیل تلخی این مرکبات را بعد از برش خوردن بدانید با ما همراه باشید.
لیزر کامل بدن با تخفیف ویژهتخفیف لیزر تمام بدن به مدت محدود

علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین (نارینژین) و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مثل میوه‌ها بیشتر باشد وقتی که این‌ها برش می خورند و در معرض هوا قرار می گیرند، طعم آن‌ها به سمت تلخی می‌رود؛ چرا که نارنجین و لیمونین با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شوند.

در بین مرکبات، نارنج، لیموشیرین و گریپ فروت این خاصیت را دارند؛ و هرچه درجه‌ی شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. البته اگر نگران تلخی این مواد غذایی هستید باید بگوییم که تلخ شدن این میوه ها تأثیر منفی‌ای بر سلامت و دستگاه گوارش ما ندارند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را میل نمایید.

خوب حالا که فهمیدیم عوامل تلخی لیموشیرین بعد از برش خوردن چیست بهتر است به معرفی آن‌ها بپردازیم.

لیمونین چیست؟

لیمونین یک ترکیب آلی است که در گریپ فروت، نارنج، لیمو، ترنج، نعنا، زیره سیاه، آویشن، هل، تخم گشنیز و خیلی دیگر از گیاهان یافت می‌شود. در واقع لیمونین یک ترکیب ضد تومور ( تومورها ممکن است خوش خیم باشند یا بدخیم) است که مخصوصاً برای پیشگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

لیمونن دارای مزایای دارویی متعددی از جمله کاهش وزن، کمک به هضم غذا و جلوگیری از ناراحتی معده است.

لیمونن همچنین یک عامل ضد قارچ و یک درمان طبیعی برای بیماری پای ورزشکاران به حساب می آید.

 

از دیگر فواید لیمونین می‌توان به درمان اضطراب و افسردگی اشاره کرد و خوب است که بدانید لیمونن هم به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و هم یک درمان مؤثر برای سرطان است.

نارینژین چیست؟

نارینجین یا نارینژین هم یک نوع فلاوونوئید محلول در آب می‌باشد که در واقع یک آنتی اکسیدان است که فعالیت مهمی در سلامتی انسان‌ها دارد.

فلاوونوئیدها همچنین می‌توانند اثربخشی ویتامین C را به عنوان یک آنتی اکسیدان افزایش دهد. علاوه بر این، فلاوونوئیدها نقش مهمی در کنترل التهاب با تعدیل سلول‌های خاصی از سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند فعالیت انواع خاصی از ویروس‌ها، از جمله ویروس هرپس سیمپلکس (عامل ایجاد بیماری تبخال تناسلی) را مهار کنند.

علاوه بر این نارینژین یک مهارکننده ی آنزیم ردوکتاز آلدوز است؛ به این معنی که می‌تواند به مبارزه با بیماری شبکیه مربوط به بیماران دیابتی کمک کند.

نارینژین همچنین می‌تواند باعث تحریک روند چربی سوزی در بدن شود و کالری‌های دریافتی را به جای ذخیره سازی به انرژی تبدیل کند.

نارینژین LDL کلسترول (کلسترول بد خون) را نیز کاهش می‌دهد و در واقع یک پیشگیری کننده از هایپرکلسترولمیا محسوب می‌شود.

 

منبع : دکتر سلام

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *