افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل افزایش ریزش مو در فصل تابستان

دلایل افزایش ریزش مو در فصل تابستان

  • فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را به عهده دارند در تابستان ها قدرت عمل چندانی ندارند؛ و همین موضوع منجر به افزایش ریزش مو می شود. این در حالی است که در ایام گرما سر به حجم بیشتری از مو برای مراقبت از جمجمه برابر نور خورشید نیاز است.

 

اگر شما هم احساس می کنید تابستان ها با ریزش موی بیشتری مواجهه هستید بدانید که تنها نیستید. در واقع، افزایش میزان موهای مرده در گرم ترین اوقات سال امری طبیعی است که از نوع فعالیت بدن ما نشأت می گیرد. در واقع، این موضوع یک کچلی ناگهانی یا بیماری خاصی نیست بلکه چرخه طبیعی بدن است.

به گفته متخصصین پوست: فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را به عهده دارند در تابستان ها قدرت عمل چندانی ندارند؛ و همین موضوع منجر به افزایش ریزش مو می شود. این در حالی است که در ایام گرما سر به حجم بیشتری از مو برای مراقبت از جمجمه برابر نور خورشید نیاز است. از طرف دیگر، گرما باعث فعال شدن بخشی از هورمون های بدن می شود که ارتباط مستقیمی با بیشتر شدن ریزش مو دارد.
افزایش حجم موهای از دست رفته در تابستان اغلب موجب نگرانی و افزایش مراجعه به پزشک و گاهی صرف هزینه های بسیار برای درمان می گردد. در صورتی که باید همواره توجه داشت این موضوع امری است کاملاً طبیعی که در چرخه زیست انسان اتفاق می افتد؛ چراکه نمی توان از تغییر فصول و آب و هوا جلوگیری کرد.

هرچند برای این مسئله راه حل قطعی وجود ندارد و هر چه انجام دهیم باز هم در گرم ترین فصول سال با میزان بیشتری موی از دست رفته رو به رو می شویم؛ اما برای کاهش این روند باید تا حد ممکن از مو محافظت به عمل آورد. پوشاندن موها زیر آفتاب مستقیم و استفاده از کلاه یکی از بهترین راه کارها است.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *