افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دلایل احساس درد در قوس کف پا هنگام دویدن

services-foot-pain-300x179

  • بدون داشتن اطلاعات بیشتر درباره درد و تمرین‌ها به سختی بتوان علت آن را حدس زد. ممکن است این مشکل با انتخاب کفش شما مرتبط بوده و یا ناشی از آسیب ناشی از کشش زیاد باشد

 

پا یکی از ساختارهای جالب بدن است. در واقع پا، بخشی از ضربه شدید وارد بر آن را با صدای تق مختصر ناشی از ضربه به خود گرفته و جذب می‌کند. اما زمانی که آسیب ببیند، قویا متوجه آن خواهید شد.
پای شما ۲۶ استخوان و بسیاری اتصال‌ها و یا بندهای مفصلی دارد. هر مفصل بایست در میان هر کدام از این بندها به خوبی و به درستی حرکت کرده تا بتواند عملکردی بدون درد داشته باشد. این استخوان‌ها، شکل قوس پا را درست می‌کند که به جذب ضربه شدید و توازن پاها کمک می‌کند. در واقع این استخوان‌ها با یک چرخش به داخل، نرم شده و با چرخش به بیرون، سفت می‌شود.
غلاف کف پا باعث تکمیل ساختار کشش-فشار قوس پا می‌شود. در واقع از باز و تخت شدن این قوس پیشگیری می‌کند؛ یعنی به انگشتان پا به گونه‌ای قلاب می‌شود که به سفت شدن نوار پیوندی و قوس پا منتهی شده و انگشتان پا هم در مرحله بلند شدن پنجه از زمین هنگام دویدن یا پیاده‌روی خم می‌شود.
ممکن است دو اتفاق برای این قوس بیافتد: نوار پیوندی ممکن است بیش از اندازه تحت کشیدگی قرار بگیرد – مانند زمان پریدن – و به طول اولیه خود بازنگردد و همین منجر به بروز آسیب شود. یا مفصل‌بندهای استخوانی ممکن است دچار جراحت شده و یا تغییر پیدا کنند که همین باعث تغییر حرکت طبیعی پا و قوس آن می‌شود. هر دوی این‌ها با درد همراه بوده و تنها تا زمانی که پا بتواند حین دوره‌های دویدن یا راه رفتن به وضعیت عادی خود بازگردد خوب خواهد شد.
بدون داشتن اطلاعات بیشتر درباره درد و تمرین‌ها به سختی بتوان علت آن را حدس زد. ممکن است این مشکل با انتخاب کفش شما مرتبط بوده و یا ناشی از آسیب ناشی از کشش زیاد باشد، یا احتمال دارد به خاطر حرکت طبیعی در بدهای مفصلی پا رخ داده و یا نتیجه سوء‌عملکرد مکانیکی‌ای باشد که از جای بالاتری مثل زانو یا لگن شما نشأت گرفته است.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *