افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دفع سنگ کلیه با سوار شدن ترن هوایی

سوار شدن به ترن هوایی به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ سنگ کلیه به اشیای کوچک و سختی گفته می‌شود که به دلیل واکنش مواد شیمیایی در ادرار تشکیل می‌شوند. هر سال بیش از نیم میلیون نفر به دلیل مشکلات سنگ کلیه به اتاق‌های اورژانس می‌روند و تقریبا هر آدمی در طول عمرش به این مشکل دچار می‌شود.

اگر سنگ‌ها ریز باشند طوری که از کلیه‌ها عبور کنند، بدون درد یا همراه با درد اندک خواهند بود. اما اگر در کلیه گیر کنند، ممکن است بزرگتر و بزرگتر شوند تا زمانی که خطر بستن مجرای ادرار را به وجود آورند که نیازمند جراحی است.

اخیرا یکی از جراحان داخلی، به نام دیوید وارتینگر، متوجه پدیده جالبی شد. بسیاری از بیماران او گزارش کردند که پس از سوار شدن به ترن هوایی سنگ‌های کلیه کوچک از بدن‌شان دفع شده. حتی یکی از این بیماران در سه بار سواری بر ترن هوایی، هر بار یک سنگ کلیه را دفع کرده بود.

این گزارش‌ها این ایده را به وارتینگر داد که یک کلیه سه بعدی از جنس سیلیکن بسازد و آن را با ادرار و سنگ کلیه واقعی پر کند. سپس با همکارش به پارک دیزنی برود، سوار ترن هوایی بزرگ آنجا شود و این نظریه را به بوته آزمایش بگذارد.

با اجازه گرفتن از مدیریت پارک، مدل‌های سه بعدی را در یک کوله پشتی گذاشتند، و ۶۰ بار سوار ترن هوایی شدند. بعد از سواری، تعداد سنگ‌های خارج شده از کلیه را شمردند، سپس دوباره کلیه را به حالت اول برگرداندند. با این تلاش، آنها دریافتند که در ۱۶.۶۷٪ از مواقع با نشستن در ردیف جلوی ترن، سنگ‌ها دفع شده‌اند. اما با نشستن در عقب ترن، در ۶۳.۸۹٪ از مواقع سنگ‌ها دفع شده بودند.

اگر این نتایج تایید شوند، یک روش بی‌ضرر و جذاب برای دفع سنگ‌های کلیه کشف شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *