افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دست یابی به سلامت روان با این ویتامین

download (3)

  • سال ۱۹۸۴ در تحقیقی قدیمی در بیمارستان فیلادلفیا (آمریکا)، مشخص شد بیمارانی که پس از عمل جراحی، در اتاقی که پنجره ای رو به درختان داشت قرار می گرفتند.

ما انسان ها بیشتر وقت مان را با انواع و اقسام ماشین های مختلف- خودرو، رایانه، تلفن‌های همراه- و صداهای ناهنجار زندگی شهری می‌گذرانیم.

به دلیل عدم دسترسی به طبیعت و ریتم طبیعی بدن خودمان، روز به روز تعادل روحی مان را از دست می دهیم و دچار مشکلی می شویم که ریچارد لوو- نویسنده و روزنامه نگار زیست‌محیطی- آن را “اختلال کمبود طبیعت” می نامد.

لوو، نام طبیعت را ویتامینN حرف اول nature به معنی طبیعت– گذاشته است و معتقد است عامل مهمی در سلامت عاطفی و جسمانی ماست.

به دنبال دهه ها تحقیق روی روانشناسی زیست محیطی، ثابت شده است که این موضوع کاملا صحت دارد.

سال ۱۹۸۴ در تحقیقی قدیمی در بیمارستان فیلادلفیا (آمریکا)، مشخص شد بیمارانی که پس از عمل جراحی، در اتاقی که پنجره ای رو به درختان داشت قرار می گرفتند، زودتر از بیماران دیگر که مقابل پنجره اتاق شان دیوارهای آجری وجود داشت خوب شده و از بیمارستان مرخص می شدند.

تمام این بیماران از رسیدگی های کاملا برابر برخوردار بودند.

از آن زمان به بعد اکثر بیمارستان ها به بوستان های شفابخش و فضاهای سبز آرام که امکان تفکر و اندیشیدن را می دهد مجهز شدند.

در تحقیق دیگر در دهه ۱۹۹۰، ۸۸ درصد از بیماران بیمارستانی در سانفرانسیسکو و حتی کارکنان و ملاقات کننده ها که از بوستان های ایجاد شده در این بیمارستان دیدن کرده بودند، احساس آرامش و آسایش بیشتری داشتند.

استفن و راشل کاپلان، روانشناس‌های زیست‌محیطی در تحقیق های سال ۱۹۸۹ خود نیز به قدرت طبیعت در شفابخشی پی برده و در مقاله هایشان به این موضوع اشاره کرده بودند.

خانه ای را با این ویژگی تصور کنید

محصور از درختان زیبای لیمو، سرو، برگ بو، آووکادو و همچنین انواع و اقسام گل های زیبا با رنگ‌های متنوع.

روبه روی خانه، خط ساحل دریا و چشم اندازی زیبا از پهنه آبی دریا و آسمان نیلگون.

باور کنید در چنین خانه ای با وجود این نقش و نگارهای طبیعی هرگز دچار اضطراب و نگرانی نمی‌شوید.

شما چقدر می توانید ویتامینN مصرف کنید؟

اگر نمی توانید چنین خانه ای داشته باشید، پس بهتر است حداقل هفته ای یکبار قدم به طبیعت بگذارید و تا می توانید از این نوع ویتامین به خودتان برسانید و پس از مدتی می بینید که حال تان چقدر بهتر شده است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *