افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دستاورد تولید داروی ضد شکستگی استخوان

  • محققان معتقدند با استفاده از داروی تزریقی تقویت‌کننده بافت استخوان، هر ساله از میلیون‌ها شکستگی ناخواسته در استخوان‌های افراد سالخورده جلوگیری خواهد شد.مایع آمنیوتیک در درون رحم مادر باردار ترشح می‌شود.

 

پوکی استخوان یا استئوپروز یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی بروز پیدا می‌کند. ویژگی بارز این بیماری شایع کاهش استحکام استخوان و افزایش احتمال شکستگی بدون ضربه است.

محققان معتقدند با استفاده از داروی تزریقی تقویت‌کننده بافت استخوان، هر ساله از میلیون‌ها شکستگی ناخواسته در استخوان‌های افراد سالخورده جلوگیری خواهد شد.مایع آمنیوتیک در درون رحم مادر باردار ترشح می‌شود. این مایع در ابتدا فقط حاوی آب و الکترولیت‌ها است ولی از حدود دوازده تا چهارده هفتگی پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فسفولیپید و اوره نیز بداخل آن ترشح می‌شود.

یکی از مولکول‌های ناشناخته موجود در این مایع exosome است که در مطالعات انجام شده مشخص شد این پروتئین استحکام استخوان‌ها را به سرعت افزایش می‌دهد.محققان با تزریق این مولکول به موش‌های مبتلا به سندرم استخوان‌های شکننده متوجه شدند که احتمال شکستگی استخوان پس از تزریق دارو تا ۷۸ درصد کاهش می‌یابد.

پس از موفقیت حاصل شده در آزمایشگاه اکنون محققان برای آزمایش این دارو بر روی بیماران داوطلب آماده می‌شوند.کاربرد دیگر این داروی موثر، جلوگیری از کاهش تراکم بافت استخوان فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *