افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دستاوردهای جدید دیگر بزودی در علم دندان

  • دندان پزشکی از راه دور، دیگر پدیده ای است که می تواند آن تصویر خشن همیشگی را کاملاً از بین ببرد. این امکان برای افرادی که در حاشیه شهرها و نقاطی که دسترسی به پزشک چندان ساده نیست راهکاری بسیار مناسب و چاره ساز است.

 

 

شاید قدری عجیب به نظر می رسد ولی بنا بر پیش بینی های انجام شده، مراقبت ها و درمان های دندان پزشکی در آینده شکلی کاملاً متفاوت پیدا می کند. محققان و دانشمندان در طی این سال ها بر آن بوده اند که مواجهه مستقیم بیمار با دندانپزشک را کم کنند. در همین راستا، تلاش هایی برای ساختن دستگاه هایی دیجیتالی و مبتنی بر تکنولوژی های جدید ساخته شده است. این دستگاه ها قادر هستند از کوچک ترین کار دندان پزشکی تا جراحی های پیچیده را انجام دهند.

شاید ساده ترین این اقدامات را بتوان در نسل جدید مسواک های هوشمند و دیجیتالی مشاهده کرد؛ مسواک هایی که به شکل خودکار و به میزان لازم بر قسمت های مختلف دندان تمرکز می کنند و اجازه نی دهند حتی کوچک ترین اثری از واد غذایی در دهان باقی باند. دیگر تغییری که می تواند دندان پزشکی را به مرحله ای جدید وارد کند واقعیت مجازی و بازسازی شکل کامل دهان و فک و سپس درمان مشکلات است. با این شیوه دیگر نیازی به تماس از نزدیک جراح با بیمار نیست. او می تواند تصویر دهان و فک بیمار را بر صفحه ای ببیند و اقدامات لازم را انجام دهد.

دندان پزشکی از راه دور، دیگر پدیده ای است که می تواند آن تصویر خشن همیشگی را کاملاً از بین ببرد. این امکان برای افرادی که در حاشیه شهرها و نقاطی که دسترسی به پزشک چندان ساده نیست راهکاری بسیار مناسب و چاره ساز است. استفاده از دوربین های دورن دهانی امکان دیگری است که نیاز به عکس برداری از دهان با شیوه امروزی را کاملاً مرتفع می کند. کافی است بیمار یک دستگاه کوچک را در دهان خود بگذارد و همان موقع پزشک عکس را مشاهده کند. شگفت انگیزترین تغییر علم دندان پزشکی احیای نسل دندان ها و ایجاد کردن شرایطی برای رشد مجدد دندان ها در سنین مختلف حتی ۸۰ سالگی است. چنین پیشرفتی اگر محقق شود امکان نیاز به ایمپلنت و دیگر روش های کاشت دندان را کاملاً مرتفع می کند.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *