افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در کمتر از ۱۰ دقیقه سکته مغزی را تشخیص دهید

download (1)

تحقیقات زیادی انجام شده که بتوانیم سریع سکته مغزی مشخص شود تا از بروز عوارض خیلی خطرناک جلوگیری شود در این جا پژوهشگران توانسته اند که در کمتر از ۱۰ دقیقه سکته مغزی را تشخیص دهید

معمولا از زمان وقوع سکته مغزی تا تشخیص آن توسط پزشک حداقل سه ساعت طول می کشد که معمولا سبب از دست رفتن زمان طلایی می شود.

محققان دانشگاه کورنل آمریکا بمان تشخیص را به ۱۰ دقیقه کاهش داده اند. در این روش، محققان یک آنزیم را به نانوذرات متصل کرده و وارد جریان خون می کنند. زمانی که آنزیم وارد جریان خون می شود، روشن شده و محققان با استفاده از آن می توانند نشانگر زیستی ایجاد شده بر اثر آسیب های مغزی را مشاهده کنند. شناسایی این آسیب ها با استفاده از نانوذرات در مدت زمان کوتاهتری و با دقت بیشتری قابل شناسایی است.تشخیص سکته مغزی در این حالت حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد و پزشک زمان طلایی را از دست نمی دهد.

سه چهارم از بیماران سکته مغزی، به سکته ایسکمیک مبتلا می شوند که به دلیل مسدود شدن یک رگ خونی در مغز بوجود می آید. درمان این حالت با یک دارو امکان پذیر است؛ ولی باید دارو ظرف سه تا چهار ساعت پس از سکته استفاده شود تا کارساز باشد، بنابراین تشخیص سریع سکته مغزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معمولا پزشکان برای تشخیص سکته مغزی پس از مشاهده علایم و معاینه فیزیکی، از بیمار سی تی اسکن، ام آر آی یا سونوگرافی به عمل می آورند که زمانگیر است و سبب آزار بیمار می شود.

در آمریکا در هر ۴۰ ثانیه، یک نفر سکته می کند و در هر چهار دقیقه، یکی از ۸۰ هزار بیماری که از سکته رنج می برند، جان خود را از دست می دهند.

محققان بر این باورند که این روش علاوه بر تشخیص زودهنگام سکته مغزی، در تشخیص سرطان، زوال عقل و حتی بیماری های قلبی نیز موثر است.نتایج این تحقیقات در نشریه PloS منتشر شده است.

 

پزشکین : در کمتر از ۱۰ دقیقه سکته مغزی را تشخیص دهید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *