افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در چه صورت ورزش عوارض خطرناک دارد

images

دانستنی های پزشکی در باره ورزش که همانطور هم ک قبلا گفته بودیم ورزش در درمان برخی بیمارها حرف اول را می زند اما توجه کنید که در برخی دیگری از بیماری ها ورزش خصوصا ورزش سنگین خطرناک است در این مطلب بیان می کنیم در چه صورت ورزش عوارض خطرناک دارد .

حفظ تناسب اندام از طریق ورزش از ابتلا به بیماری‌های بسیاری جلوگیری می‌کند. ورزش و اثرات مثبت آن بر کسی پوشیده نیست اما ورزش شدید ممکن است گاهی اوقات منجر به مرگ شود. اثرات مثبت ورزش شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، فشار خون، پوکی استخوان و سرطان روده بزرگ می‌شود. علاوه بر این، ورزش کردن باعث کاهش وزن، فشار خون و کلسترل بد می‌شود.
ورزش کردن متعادل می‌تواند اثرات مثبتی بر روی قسمت‌های مختلف بدن داشته باشد اما اگر با تغذیه و رژیم غذایی مناسبی همراه باشد برای کل بدن مفید است و باعث سلامت عمومی بدن می‌شود.
بر اساس گزارشی که در مجله فیزیولوژی قلب و گردش خون منتشر شد، تاثیرات ورزش‌های استقامتی و شدید بر قلب و گردش خون بررسی شد. مشخص شد بیماری کاردیومیوپاتی یا همان بیماری ماهیچه قلب که بر اثر آن قلب نمی‌تواند خون کافی فراهم سازد و در نهایت منجر به ایست قلبی می‌شود از طریق ورزش‌های شدید بوجود می‌آید.
در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد که ورزش زیاد باعث کشیدگی دیواره قلب و نارسایی قلب شود. سلول‌های دیواره قلب در لایه‌هایی به‌هم‌پیوسته مانند آجرهای دیوار به هم متصل هستند و کشیدگی دیواره قلب بر اثر ورزش کردن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
پزشکین : در چه صورت ورزش عوارض خطرناک دارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *