افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در چه صورت بدن بیمار در مقابل بیماری مقاوم می شود

93681

  • مصرف غیر ضروری برخی از داروها را می توان با مشورت پزشک و با روش های جایگزین مثلا رژیم تغذیه ای و ورزش یا مصرف فراورده های طبیعی کاهش داد.

در صورت مصرف نامنظم برخی داروهای آنتی بیوتیک و قطع خودسرانه آن ها آسیب های زیادی به بدنتان وارد خواهید کرد عدم تکمیل دوره درمان با برخی داروها می تواند باعث مقاوم شدن بیماری در بدن شود و درمان ناموفق بماند سعی کنید با تغذیه سالم و مصرف فراورده های طبیعی و تحرک مانع ابتلای بدنتان به انواع بیماری های مختلف شوید .

فرهاد مصطفوی متخصص علوم دارویی گفت: متأسفانه در کشور ما در خصوص استفاده از دارو فرهنگ غلطی در بین عموم مردم رایج است و عده‌ای تصور می‌کنند پزشک خوب کسی است که بعد از گرفتن شرح حال بیمار داروی زیادی برای او تجویز کند در حالی که بهتر است بدانیم تعدادی از بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی های ویروسی هستند که یا به داروی کمی نیاز دارند یا اصلاً نیاز به دارو ندارند.

این داروساز افزود: همین تصور غالب جامعه است که سبب می‌شود تعدادی از پزشکان حتی با وجود عدم نیاز به دارو مجبور شوند نسخه بیمار را خالی نگذارند.

مصطفوی افزود: شاید به جرات بتوان گفت منزلی در ایران یافت نمی‌شود که انبوهی از داروهای دست نخورده در آن وجود نداشته باشد. این امر علت های مختلفی دارد و مهمترین آن اضافه نویسی داروها در نسخ و عدم تکمیل دوره درمانی توسط بیماران است. دوره درمانی برخی از  آنتی بوتیک ها یک هفته تا ده روز می باشد و اثرات درمانی و بهبودی معمولا بعد از دو الی سه روز ظاهر می شود و همین امر باعث می شود بسیاری از بیماران به‌صورت خودسرانه مصرف دارو را قطع کنند. مردم باید بدانند  برخی از عوامل بیماری‌زا  هستند که از تحمل بالاتری برخوردار هستند و دیرتر از بین می روند و در صورت عدم تکمیل دوره، امکان عود بیماری و مقاوم شدن آنها به داروهای فعلی وجود دارد.

 این داروساز اظهار کرد: مصرف غیر ضروری برخی از داروها را می توان با مشورت پزشک و با روش های جایگزین مثلا رژیم تغذیه ای و ورزش یا مصرف فراورده های طبیعی کاهش داد.

وی گفت: تغییر نگرش جامعه نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده دارد و رسانه ها می توانند به‌شکلی موثر در این زمینه فعالیت نمایند. آگاهی سازی عموم از اینکه چه زمان به پزشک مراجعه نمایند نیز بسیار مهم می باشد. آموزش های خود مراقبتی به عموم جامعه باعث می شود مردم فرهنگ پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را فراگیرند و با روش های مختلف سلامتی خود را حتی در دوره سالمندی حفظ کنند. صدا و سیما با همکاری متخصصان پزشکی می تواند با تهیه و نمایش پیام های بهداشتی جذاب ، فیلم های کوتاه ، انیمیشن و برنامه های آموزنده  بعنوان یک قطب فرهنگ ساز گام های مهمی را در ارتقا سلامتی و بهداشت جامعه بردارد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *