افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در هنگام رژیم می توان بستنی مصرف کرد ؟

در هنگام رژیم می توان بستنی مصرف کنیم

  • یک بستنی لیوانی بزرگ می تواند چهار وعده باشد. اگر به جای اینکه هر بار یک بستنی را کامل بخورید، تنها یک وعده از آن را استفاده کنید می توانید به راحتی در برنامه غذایی تان، این غذای محبوب را نیز اضافه کنید.

 

مسلما یکی از دوست داشتنی ترین خوراکی ها، بستنی است. از آنجا که بستنی به خاطر داشتن کالری بالا، قند و چربی بد نام شده است معمولا زمانی که افراد سعی می کنند وزنشان را کاهش دهند آن را از برنامه غذایی خود حذف می کنند.

با اینکه استفاده بیش از حد از غذاهایی مانند بستنی هیچ لطفی در حق میان تنه تان نمی کند اما باز هم برخی متخصصان معتقدند گاهی اوقات استفاده از این نوع غذاها در برنامه غذایی بد نیست.

وقتی در طول یک برنامه غذایی کاهش وزن مقداری از غذاهای مورد علاقه تان را نیز مورد استفاده قرار می دهید، در واقع به خود کمک می کنید که بعدها در خوردن آنها دچار افراط نشوید.
آیا هنگام رژیم کاهش وزن می توانیم بستنی بخوریم؟

بله می توانید. مهم این است که کل برنامه غذایی خود را در نظر بگیرید، نه فقط همین قسمت بستنی را.

باقی برنامه غذایی تان به چه شکل خواهد بود؟

آیا بیشتر غذاهای کاملی مانند میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، پروتئین و چربی های سالم میل می کنید؟

غذای کلی که دریافت می کنید فاکتور مهم تری از تنها یک غذا است.

اگر بستنی غذای مورد علاقه تان است، در طول رژیم کاهش وزن نیز باید قادر به خوردنش باشید. تنها باید مواظب تعداد دفعات خوردن بستنی و میزان وعده ای که استفاده می کنید باشید.این نکات کمکتان می کند در طول برنامه غذایی خود بتوانید بستنی هم میل کنید.

میزان وعده را در نظر بگیرید
یک بستنی لیوانی بزرگ می تواند چهار وعده باشد. اگر به جای اینکه هر بار یک بستنی را کامل بخورید، تنها یک وعده از آن را استفاده کنید می توانید به راحتی در برنامه غذایی تان، این غذای محبوب را نیز اضافه کنید.

یک وعده بستنی حدود نصف فنجان است

اگر بستنی می خورید، تنها نصفه فنجان از بسته اصلی آن را داخل یک کاسه کوچک قرار دهید و سپس میل کنید. اگر بخواهید با قاشق و به صورت مستقیم از بسته بندی بستنی بخورید امکان اینکه وسوسه شوید افزایش می یابد و ممکن است بیشتر بستنی بخورید.

وقتی بستنی می خورید کمی زمان صرف کنید تا واقعا از آن لذت ببرید.در بیشتر مواقع چون سریع غذا می خوریم، دچار پرخوری می شویم و هیچ لذتی هم از آنچه خورده ایم نمی بریم. آرام غذا خوردن می تواند کمک کند سطح رضایت از هر غذایی که می خورید بیشتر شود.

حجم بستنی را با اضافه کردن میوه روی آن افزایش دهید

اگر می خواهید به یک میان وعده حجم و ارزش غذایی اضافه کنید از میوه استفاده کنید.

اگر می خواهید چیزی بیشتر از یک دوم فنجان بستنی داشته باشید با اضافه کردن میوه به آن، حجمش را افزایش دهید.

اضافه کردن میوه به کاسه ی بستنی آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین و مواد معدنی نیز به آن اضافه می کند.

استفاده از یک بستنی ساده مانند بستنی وانیلی یا شکلاتی می تواند بهترین انتخاب برای ترکیب با میوه باشد.

اضافه کردن میوه می تواند بافت و طعم متفاوتی به بستنی که می خورید بدهد، بنابراین هم دلپذیرتر خواهد شد و هم راضی کننده تر.

آیا ماست منجمد انتخاب بهتری است؟

آیا خوردن بستنی، در طول رژیم کاهش وزن مجاز است؟

ماست یخ زده در مقایسه با بستنی چربی کمتری دارد اما می تواند قند بالایی داشته باشد. بنابراین خوردن ماست یخ زده شاید انتخاب کم کالری تری نباشد، مخصوصا اگر بخواهید از آن به عنوان بهانه ای برای خوردن وعده ای بزرگتر استفاده کنید.

برای مثال خوردن نصفه فنجان بستنی حدود ۲۵۰ کالری و یک فنجان کامل ماست منجمد حدود ۳۵۰ کالری دارد.

این یعنی اگر به جای وعده ی کوچک بستنی، مقدار بیشتری ماست بخورید در واقع لطفی به برنامه کاهش وزن خود نکرده اید.

اگر واقعا هوس بستنی کرده اید و مقدار بیشتری ماست یخ زده به عنوان جایگزین آن می خواهید بخورید بهتر است همان مقدار کم بستنی را بخورید که واقعا هوس کردید. اگر ماست یخ زده را به بستنی ترجیح می دهید، از همان روش خوردن بستنی برای ماست نیز استفاده کنید تا به کاهش وزن خود کمک کنید.
استفاده از ماست معمولی به جای ماست های طعم دار نیز کمک می کند مقدار قند موجود در آن را کاهش بدهید.

لبنیات و کاهش وزن

برخی تحقیقات نشان داده برنامه غذایی سرشار از کلسیم می تواند برای کاهش وزن مناسب باشد.

در واقع یک برنامه غذایی سرشار از غذاهای لبنی می تواند تاثیر بهتری روی کاهش وزن داشته باشد. بر اساس برخی تحقیقات، افزایش منابع کلسیم خوراکی مانند لبنیات می تواند به کاهش وزن کمک کند.

با اینکه تحقیقات رابطه ای بین لبنیات و کاهش وزن پیدا کرده اند اما نباید از این موضوع به عنوان بهانه ای برای خوردن مقدار زیادی بستنی استفاده کنید.اگر می خواهید از لبنیات بیشتری در برنامه غذایی خود استفاده کنید می توانید از مواردی مانند کفیر، ماست، شیر یا پنیر استفاده کنید.
این را به خاطر بسپارید یک برنامه غذایی سالم باید انواع مختلفی از غذا را در خود بگنجاند. یک غذا یا یک گروه غذایی به تنهایی نمی تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای برنامه ای سالم را مهیا کند.
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *