افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در فصل سرما و زمستان ماسک طبیعی برای پوست درست کنیم

 

 

  • اگه پوست ترکیبی که از سوز و سرمای زمستون در عذابه دارید، ماسک نرم کننده ی موز رو امتحان کنید. موز له شده رو با کمی خامه قاطی کنید، و برای ۳۰ دقیقه رو پوستتون بذارید. این ماسک پوست رو نرم و مرطوب میکنه و مواد مغذی برای سالم موندن از هوای بی رحم زمستون رو تامین می کنه.

 

برای داشتن پوست شاداب و با طراوت، همه میدونیم که باید هر از گاهی از ماسک های زیبایی استفاده کنیم. حتما لازم نیست که این ماسک ها از بیرون خریداری بشن. شما میتونید با استفاده از موادی که داخل خونه دارید هم به پوستتون رسیدگی کنید.

اما خیلی ها نمیدونن که چه چیزهایی رو بهتره روی پوستشون استفاده کنند. از پوست های خیار سالاد نهار شروع کنند، یا ترکیبات پیچیده ی نوشته شده توی کتاب های زیبایی؟

ما اینجا براتون ۵ تا ماسک طبیعی بهتون پیشنهاد میدیم، که میتونید با مواد داخل یخچال درستشون کنید. خوبی این ماسک ها اینه که برای فصل سرما گزینش شدن و برای مرطوب نگه داشتن پوستتون تاثیر گذارند.

۱)آواکادو:

ماسک آواکادو برای پوست های خشکی که توی زمستون دچار حساسیت میشن، بهترین گزینه است!

درست کردنش راحته: آواکادو رو پوست کنده و با یه چنگال کاملا لهش کنید. کمی روغن زیتون بهش اضافه کنید و بعد به آرامی این ترکیب رو روی پوستتون بمالید.

این ترکیب مغذی کلی ویتامین، آنتی اکسیدان، و نرم کننده به پوستتون میده و جلوی خشک شدن اون رو توی هوای سرد میگیره.

۲)شیر :

ماسک شیر لاکتیکی یه راه آسون برای استراحت پوست خسته است.

کمی ماست طبیعی، سر شیر، پنیر سوزمه، یا کفیر به پوستتون بمالید و حواستون باشه که به محدوده ی دور چشم وارد نشید.

۱۰-۱۵ دقیقه ریلکس کنید و بعد با آب خنک صورتتون رو بشویید.

این ماسک صورتتون رو نرم و بازسازی می کنه و pH ها رو به تعادل میرسونه، بنابراین پوستتون در برابر تهدید های فصل سرما در امان میمونه.

۳)سفیده ی تخم مرغ:

ماسک سفیده ی تخم مرغ برای پوست چرب، با منفذ های بزرگ خیلی خوبه.

سفیده ی تخم مرغ زده شده رو روی پوستتون بمالید و برای نیم ساعت باهاش به صورتتون استراحت بدین. بعد با آب بشویید.

این ماسک تازه کننده، صورت چرب رو منقبض می کنه، و ظاهر سالم تری بهش میده. توی زمستون، این ماسک یه محافظ طبیعی روی پوست ایجاد می کنه که جلوی صدمه زدن بادهای تند و سوز و سرما رو می گیره.

۴)جو:

ماسک جو بهترین گزینه برای پوستی هست که حسابی توسط باد و سرما صدمه دیده. برای درست کردنش، جو پرک شده رو با کمی عسل، و زرده ی تخم مرغ قاطی کنید (به نسبت های مساوی). این ماسک رو به مدت ۲۰ دقیقه رو پوستتون بذارید، و بعد با آب گرم بشویید. بعد از این کار پوستتون حس نرمی، شادابی، و جوونی پیدا می کنه!

۵)موز:

اگه پوست ترکیبی که از سوز و سرمای زمستون در عذابه دارید، ماسک نرم کننده ی موز رو امتحان کنید. موز له شده رو با کمی خامه قاطی کنید، و برای ۳۰ دقیقه رو پوستتون بذارید. این ماسک پوست رو نرم و مرطوب میکنه و مواد مغذی برای سالم موندن از هوای بی رحم زمستون رو تامین می کنه.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *