افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

در رابطه های جدید مراقب چه اشتباهاتی باشیم

 

 

  • گرچه مهربان و باملاحظه بودن نسبت به فردی که دوستش دارید، همیشه خوب است، اما محققان دانشگاه کلومبیا دریافتند که حرکات و اشارات ظریف از تاثیرات مثبتی برخوردارند. اشارات و حرکات جدی و کاملا آشکار اغلب موجب استرس و الزام می‌شوند و حتی می‌تواند تاثیرات مثبتی که قصد خلق آن را دارید، تقلیل دهند.

 

به نقل از دکتر اوز ؛ ادامه‌ی روابط رمانتیک جدید مستلزم مهارت و زیرکی خاصی است. هنگامی که پای تکنولوژی و اصول فرهنگی بسیار متغییر به عشق و قرارهای عاشقانه باز شود، شکل‌گیری یک رابطه‌ی رمانتیک جدید را چالش‌برانگیزتر می‌نماید. در اینجا به ۵ نکته‌ی ساده که در صورت اجتناب از آنها رابطه‌ی رمانتیک جدیدتان لطیف‌تر خواهد شد، اشاره می‌کنیم.

۱.از ارسال پیام‌های متنی در مراحل مقدماتی آشنایی خودداری کنید.

تاثیر پیام‌های متنی بر رابطه‌ی رمانتیکی که تازه پا گرفته اصولا منفی و مخرب است، به ویژه هنگامی که در مراحل اولیه‌ی آشنایی و ارتباط با فردی جدید هستید. پیام‌های متنی و دیگر ابزارهای ارتباط الکترونیکی اغلب مواقع منجر به بروز سوءتفاهمات، سوءتعبیرات، برداشت‌های غلط، تصورات نادرست، تصمیمات عجولانه شده، شرایط را بغرنج‌تر کرده و موانعی بر سر راه رابطه‌ی جدید قرار می‌دهد.

در این نوع ارتباط اطلاعات بسیار مهمی درباره‌ی احساس طرف مقابل از قبیل لحن صدا و سبک کامل ارتباط که در گفتگوی رودررو حاصل می‌شود را از دست می‌دهیم. بعلاوه، یکی از مهم‌ترین مشکلات پیام‌های متنی عدم امکان ارائه‌ی توجیهات پذیرفته و انتقال معانی مد نظر است. این شیوه قطعا از فردی به فردی دیگر متفاوت است. از ارسال پیام‌های متنی در مراحل اولیه‌ی آشنایی جدا خودداری کنید. اما اگر مجبور به استفاده از آن هستید به جای گفتگوهای طولانی از پیام‌‌های ساده و کاربردی بهره ببرید. در مراحل اولیه‌ی آشنایی صحبت‌های تلفنی به استفاده‌ی مفرط از پیام‌های متنی ارجحیت دارد زیرا مانع از بروز بسیاری مشکلات غیرضروری شده، آنها را به حداقل رسانده یا به طور کلی آنها را برطرف می‌سازد.

۲. از همان ابتدا بیش از حد صمیمی نشوید.

آگاه باشید که افشای تمام رازهای خود در مراحل اولیه‌ی آشنایی زنگ خطریست که نشان می دهد شما حریم شخصی خاصی ندارد، از تحریک‌پذیری بالایی برخوردارید، شخصیتی وابسته دارید یا در کنترل صحیح احساسات خود دچار مشکل هستید. بهتر آن است ابتدا فقط رازهای نه چندان مهم را بیان کنید و واکنش طرف مقابل را مدنظر بگیرید. از طرف دیگر، بیان رازهای خصوصی دال بر پذیرش صمیمیت زیاد است که اغلب مانع از پیشروی رابطه می‌گردد. سطح صمیمیت یکسان اغلب نشان می‌دهد که این دو نفر مناسب یکدیگر هستند یا خیر.

تشخیص بین عدم صمیمیت و صمیمیت بیش از حد چندان مشکل نیست. که هر دو نمونه‌ایی از احساسات منفی بغرنج در یکی از طرفین یا هر دوی آنهاست. ترس، اضطراب، ناکامی‌، آزردگی روحی و خشم همگی می‌توانند از علائم صمیمیت بیش از حد یا عدم صمیمیت قلمداد شوند. بنابراین، به این علائم توجه نمائید و رازهای خود را بر مبنای آن فاش نمائید.

۳.اطلاعات احساسی رابطه‌ی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

به هیچ وجه اینگونه اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید و از طرف مقابل هم درخواست نمائید تا برای خواسته‌های شما احترام قائل شود و در به اشتراک گذاشتن اطلاعات از روش شما پیروی کند. ماهیت روابط رمانتیک حتی بدون اینگونه پیچیدگی‌ها به اندازه‌ی کافی چالش‌برانگیز هست. پیروی از اصول ساده‌ایی مانند آنچه ذکر شد، زمینه‌ی بروز مشکلات را به حداقل می‌رساند. چنانچه علاقمندید اطلاعات شخصی خود را با افرادی که برایتان مهم هستند در میان بگذارید، این کار را به صورت مستقیم و خصوصی انجام دهید. در نهایت، بابت این تصمیم از خود سپاسگذار خواهید بود.

۴.بیش از حد خوب نباشید.

گرچه مهربان و باملاحظه بودن نسبت به فردی که دوستش دارید، همیشه خوب است، اما محققان دانشگاه کلومبیا دریافتند که حرکات و اشارات ظریف از تاثیرات مثبتی برخوردارند. اشارات و حرکات جدی و کاملا آشکار اغلب موجب استرس و الزام می‌شوند و حتی می‌تواند تاثیرات مثبتی که قصد خلق آن را دارید، تقلیل دهند.

۵.بازی نکنید.

از بازی دادن طرف مقابل خودداری کنید زیرا مانع از ابراز احساسات حقیقی و مقاصد اصلی شما می‌شوند. به عنوان مثال، اگر حقیقتا به فردی علاقمندید، جور دیگری وانمود نکنید، وانمود نکنید که چندان مشتاق و علاقمند به وی نیستید. صداقت و بیان ساده‌ی احساسات و افکار بهترین ابزارهای ساخت زیربنایی محکم برای شکل‌گیری یک رابطه‌ی سالم و پیشبرد آن است.

گرچه گاهی بازی‌ها جرقه‌های علاقه را پدید می‌آورند و احساسات طرف مقابل را خیلی زود برایتان آشکار می‌کنند اما افرادی که زخم‌خورده‌ی این‌گونه بازی‌ها هستند علاقه‌ایی به ادامه‌ی رابطه‌ی طولانی و سالم با شما از خود نشان نخواهند داد. بنابراین، گرچه وانمود به عدم علاقه در مراحل اولیه‌ی آشنایی منجر به حصول نتایج خوبی گردد اما برای ادامه‌ی یک رابطه‌ی طولانی مدت موثر نیست. صادق باشید از بازی با طرف مقابل خودداری کنید تا به حقایق پنهان رابطه‌تان سریع‌تر و موثرتر دست یابید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *